FAQ Travelpoint
Inloggen in Travelpoint
- Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord : inloggen Travelpoint
- U ontvangt per mail een verificatiecode voor 2 factor authenticatie (2FA)
- Inloggen via Single Sign On (SSO) via Travelpoint - Atriis (Tip! sla deze link op in uw favorieten)
- Let op! Toegang via SSO is op dit moment nog niet voor alle departementen geactiveerd. Gebruik in dit geval optie 1.
► Controleer na inloggen eerst uw profiel, via het icoontje met uw eigen initialen, rechtsboven bij profile settings.
► Klopt er iets niet of mist u iets? Neem dan contact op met onze Travelpoint Servicedesk of verstuur uw wijziging via SSP.
Problemen bij inloggen Travelpoint
Krijgt u een 'error' bij het inloggen in Travelpoint? Volg de instructie Instructie: Foutmelding bij inloggen Travelpoint | Travelpoint | SSO3W om dit op te lossen.
Inloggegevens Travelpoint
TEM gebruikers ontvangen 23 mei een welkomstmail met nieuwe inloggegevens voor Travelpoint. Via de meegetuurde link kunt u een wachtwoord instellen. Werkt de link niet (maar 48 uur geldig) dan kunt u met deze link direct een nieuw wachtwoord instellen (forgot password) met de gebruikersnaam zoals vermeld in de mail.
NB: Geen welkomstmail gezien? Welkomstmails kunnen gezien worden als phishing en/of in uw spamfolder terecht komen, dus check uw spamfolder.
Indien u geen inloggegevens heeft ontvangen kunt u deze via SSP of de Travelpoint Servicedesk aanvragen. U kunt op het inlogscherm ook om 'opnieuw versturen van uw wachtwoord' vragen.
Indien u geen inloggegevens heeft ontvangen kunt u deze via SSP of de Servicedesk aanvragen. U kunt op het inlogscherm ook om 'opnieuw versturen van uw wachtwoord' vragen.
Indien u geen inloggegevens heeft ontvangen kunt u deze via SSP of de Travelpoint Servicedesk aanvragen.
Er wordt gewerkt om Travelpoint in de toekomst geheel in het Nederlands beschikbaar te stellen. Voor nu is het deel waarin u een vlucht/hotel zoekt en boekt in het Engels.
Het deel van Travelpoint waarin u straks declaraties kunt indienen is vanaf het begin beschikbaar in het Nederlands. Een aantal specifiek ontwikkelde referentievelden, zoals reissoort en financiële referentie zijn echter in het Engels. Reden is dat Travelpoint ook beschikbaar wordt gesteld aan de buitenlandse vertegenwoordigingen en het (nog) niet mogelijk is om deze velden meertalig aan te bieden.
Trainingen en instructies
Offerte of online
Ook een reis die u boekt onder de ACRU regelgeving (zie https://www.sso3w.nl/travelpoint/acru-reizen voor meer informatie) kunt u eenvoudig zelf via Travelpoint boeken. Er zijn echter een aantal scenario’s denkbaar waardoor het aangeraden is om de reis via het offertetraject te laten verlopen.
In deze gevallen bent u genoodzaakt de reis via het offertetraject te laten verlopen:
- Reizen met kinderen jonger dan 12 jaar (meereizend of alleenreizend)
- Reizen met grote muziekinstrumenten die een eigen stoel vereisen
- Reizen met huisdieren in de cabine of in het ruim
In deze instructie vertellen we u meer over dit offerte traject
In de volgende gevallen is mogelijk om zelf te boeken, echter kan het zijn dat er in sommige van deze gevallen toch gekozen moet worden voor het offerte traject.
- Reizen met extra bagage (2 stuks per persoon of meer)
- U kunt eventueel ook de conform de regelgeving toegestane extra bagage zelf bijboeken, voorschieten en achteraf declareren
- Reizen met afwijkende check in bagage (fiets, surfplank, etc.)
- Vaak online te boeken na ticketafgifte door de reisagent. Kosten zijn altijd voor eigen rekening.
- Reizen van jongeren (<18 jaar) zonder begeleiding
- Probeer eerst conform overige instructies de boeking te maken en keer terug naar deze instructie mocht dit niet mogelijk zijn
Offertetraject
Log in op Travelpoint en klik op ‘nieuwe boeking/start new trip (1)’.

Kies vervolgens het type reis dat u de reisagent vraagt te boeken (vlucht / hotel / autohuur of trein) (1).
Maak uw keuze uit retour / enkele reis of een reis met meerdere bestemmingen (2). Vervolgens vult u de reisgegevens in (3), voegt u wanneer van toepassing extra passagiers toe (4) en klikt u vervolgens op ‘reisaanvraag / travel request’ (5) om verder te gaan.

In het volgende scherm kunt u een bericht doorgeven aan de reisagent (1). Voer alle informatie in die belangrijk is voor de boeking, zodat de reisagent u een zo volledig mogelijk aanbod kan doen.
Neemt u een huisdier mee, reist een kind zonder begeleiding, gaat uw Cello mee op een stoel of reist u met afwijkende bagage? Zorg dat zoveel mogelijk informatie in de aanvraag vermeld staat. Heeft u vragen over de vereisten, neem vooral vooraf contact met ons op via travelpoint@minbuza.nl zodat we u kunnen helpen om te bepalen wat de vereisten zijn om de boeking succesvol af te ronden.
Kies tot slot voor ‘Verzoek verzenden / Send request ‘ (2) om het verzoek naar de reisagent te sturen.

Kies uw ‘Financial reference / Financiële referentie (1)’. U kunt middels een drop down een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht?
Neem dan contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Maak tevens een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (2).
Bij de keuze voor een ACRU gerelateerde reis krijgt u nog een aantal vragen (3). Beantwoord en vul in waar van toepassing.
Klik op ‘Save/Bewaar’ om verder te gaan (4).

Hoe nu verder?
De servicedesk Travelpoint ontvangt uw verzoek en toetst of deze aanvraag inderdaad niet zelf geboekt kan worden. Is dit inderdaad het geval, dan wordt de offerte doorgestuurd naar de reisagent voor verdere uitwerking.
Zij zullen per e-mail contact met u opnemen en u kunt hen ook per mail beantwoorden. Houd bij uw keuze rekening met de voorwaarden zoals deze zijn opgenomen in CAO Rijk en de Aanvullende CAO Rijk Uitzendingen (ACRU). Zie link: https://www.caorijk.nl/cao-rijk/hoofdstuk-10/dienstreizen-buitenland en https://www.caorijk.nl/acru .
Uw definitieve keuze kunt u ZELF akkoord geven aan VCK Travel. Let op: voor de afstemming bent u zelf verantwoordelijk, de afstemming dient u dus zelf (vooraf) te doen met de budgetverantwoordelijke.
Na de boeking zorgt VCK Travel voor een upload van de boekingsgegevens in Travelpoint, zodat de reis ook zichtbaar is in Yokoy (voor facturatie doeleinden).
Wijzigen/toevoegen van informatie in uw offerte aanvraag
Open de tripaanvraag waarin u uw offerteverzoek hebt verzonden. Klik links op ‘mijn reizen/my trips’ (1) en vul het tripnummer in als u dit nummer kent (2) of gebruik de filteroptie (3) om de assistentie verzoeken weer te geven. Klik vervolgens op de reisaanvraag om deze te openen (4).

Klik op het potlood symbooltje om het assistentieverzoek aan te passen (1).
Wilt u het gehele verzoek annuleren, klik dan op het prullenbak symbooltje (2).

In het geval van een wijziging: wijzig de benodigde gegevens en vermeld in het commentaar veld kort wat u aangepast heeft, zodat de reisagent daar ook rekening mee kan houden (1). Klik tot slot op ‘bevestigen en verzenden’ om dit verzoek opnieuw door te sturen (2) naar de reisagent.

In het geval van een annulering van het verzoek, na het klikken op het prullenbak symbool kiest u voor ‘ja, verwijderen’ om uw offerteaanvraag definitief te verwijderen (1).

Vriendelijk verzoek om ons op de hoogte te brengen van het annuleren van een offerteverzoek.
U kunt dit doen door ons een kort bericht te sturen naar travelpoint@minbuza.nl met daarin het tripnummer van uw aanvraag.
Het kan zijn dat een online boeking in Travelpoint niet mogelijk is. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer u met kinderen <12jr reist, met een huisdier, een groot instrument of met veel extra bagage. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat een bepaald traject niet boekbaar is in Travelpoint. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bepaalde (lowcost) airlines of een traject met de nachttrein.
In die gevallen is het mogelijk om een offerte traject te starten. De reisagent maakt dan voor u de boeking, inclusief de gevraagde/gewenste extra’s.
Hoe u dit kunt doen, leggen wij in deze instructie uit.
Start na inlog met een nieuwe trip. Klik op ‘nieuwe boeking/start new trip’ (1)

Kies vervolgens het type reis dat je de reisagent wilt vragen te boeken (vlucht/hotel/autohuur of trein) (1). Vul de reisgegevens in (2) en kies daarna voor ‘reisaanvraag / travel request’ (3).

In het volgende scherm kun je een bericht doorgeven aan de reisagent (1). Geef hier alle informatie die belangrijk is voor de boeking, zodat de reisagent een zo volledig mogelijk aanbod kan doen. Voeg eventueel nog extra segmenten toe, bijvoorbeeld het hotel (2) en kies tot slot voor ‘Verzoek verzenden / Send request ‘ (3) om het verzoek naar de reisagent te sturen.

Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Maak tevens een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (2). Klik op ‘Save/Bewaar’ om verder te gaan.

Hoe nu verder?
De servicedesk Travelpoint ontvangt uw verzoek en toetst of deze aanvraag inderdaad niet zelf geboekt kan worden. Is dit inderdaad het geval, dan wordt de offerte doorgestuurd naar de reisagent voor verdere uitwerking.
Zij zullen per e-mail contact met u opnemen en u kunt hen ook per mail beantwoorden qua afstemming. Houd bij uw keuze rekening met de voorwaarden zoals deze zijn opgenomen in CAO Rijk Zie link: https://www.caorijk.nl/cao-rijk/hoofdstuk-10/dienstreizen-buitenland .
Uw definitieve keuze kunt u ZELF akkoord geven aan VCK Travel. Let op: voor de afstemming bent u zelf verantwoordelijk, de afstemming dient u dus zelf (vooraf) te doen met de budgetverantwoordelijke.
Na de boeking zorgt VCK Travel voor een upload van de boekingsgegevens in Travelpoint, zodat de reis ook zichtbaar is in Yokoy (declaratie).
Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u een eenvoudige retourvlucht kunt boeken.
Open Travelpoint. Na inlog kiest u voor (1) “Start new trip/Nieuwe reis starten” door links op het ‘plus’-symbool te klikken.
U kunt ook in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.

Vul de gegevens in:
- Maak uw keuze voor een retourvlucht, een enkele reis of een multi city/rondreis.
- Vul hier uw vertrekplaats in
- Vul hier uw bestemming in
- Kies voor -complete trip/volledige trip: u krijgt de reizen als totaal voorgeschoteld, dit helpt om sneller voordelige keuzes te maken of: -by schedule/per schema: u maakt uw keuze per enkele reis en kunt daardoor sneller combinaties van klasses/airlines maken.
- Kies uw vertrek en terugreisdatum
- Kies uw reisklasse (houd rekening met de reisregels)
- Klik op SEARCH/ZOEKEN om verder te gaan

Type of trip/type reis
In de volgende stap maakt u een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (1). Klik op Proceed/Doorgaan om verder te gaan.

Vluchtresultaten
Het volgende scherm geeft een totaaloverzicht van de mogelijkheden. Deze opties, soms groot in aantal, kunnen gesorteerd worden middels de filters aan de linkerkant van uw scherm.
Hier selecteert u heel eenvoudig op het aantal stops (1), de gewenste airline (2), eventueel op vluchtnummer als u deze al weet (3), of de gewenste vertrek of aankomsttijden (4). Ook kunt u een gedetailleerd prijsoverzicht zien van de getoonde opties door te klikken op ‘Show Comparison/Vergelijking tonen’ (5).

Na het verfijnen van uw zoekresultaat kunt u meer informatie zien over de gekozen vluchten (1) en u kunt de voorwaarden inzien van het getoonde tarief (2).
Let op dat het getoonde tarief een vanaf prijs is, soms zonder incheck bagage inbegrepen (3). Om een ander tarief te kiezen op deze vlucht, klikt u op ‘Pricing Options / Prijsopties’ (4).

Pricing options/Prijsopties
Na het klikken van Pricing options/Prijsopties kunt u verschillende tarieven kiezen op de gekozen vluchten. Let op: dit doet u per enkele reis.
Er zijn doorgaans vele verschillende tarieven mogelijk op een vlucht, en u kunt de verschillende mogelijkheden zien door de prijsopties te slepen (1). Denk hierbij aan verschillen in incheckbagage maar ook flexibiliteit van het ticket na uitgifte.
Let bij het tarief op of er wel (3) of geen (2) incheckbagage is inbegrepen. U kunt ook de ‘fare rules/tariefregels’ inzien (4) om te controleren of het ticket wijzigbaar/annuleerbaar is.
Kies het gewenste tarief door op ‘select/kiezen’ (5) te klikken.

Na uw tariefkeuze voor de heenreis en terugreis (1) kiest u ‘add to trip / toevoegen aan reis’ (2) om verder te gaan.

Trip overview/Overzicht reis
In het scherm ‘Trip overview/Overzicht reis’ vindt u een overzicht van hetgeen u gekozen hebt. Let op, dit is nog niet geboekt, maar is in afwachting van boeking (1). U kunt uw vluchtschema vanuit dit scherm gemakkelijk delen met bijvoorbeeld uw meereizende collega (2) en vanuit hier kunt u een hotel (3) of autohuur (4) toevoegen aan uw reis.
Om het geboekte schema af te ronden, gaat u akkoord met de reisvoorwaarden (5) en klikt u op ‘Proceed to checkout/Afronden boeking’ om verder te gaan (6).

Financiële referentie en definitief maken van uw reis
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een drop down menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ om verder te gaan.

Travelpoint boekt nu op de achtergrond uw gewenste reis. Nadat dit gelukt is, kunt u nog aangeven welke gegevens u wilt doorgeven aan (in dit geval) de luchtvaartmaatschappij (1). Het doorgeven van deze gegevens kan handig zijn om bijvoorbeeld een reminder om in te checken te ontvangen, of eventueel last minute schemawijzigingen. Dit is geen verplichting, u kunt er ook voor kiezen deze gegevens niet te delen met de luchtvaartmaatschappij (2).
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw reis definitief te boeken (3).

In het geval van een boeking ‘out of policy’ zal de reis ter goedkeuring worden voorgelegd aan uw leidinggevende.
Is de reis geboekt binnen policy, heeft u gekozen voor een lowcost airline, hotel of treinboeking? Dan is uw reis direct definitief geboekt en ontvangt u binnen 30min uw Travel Plan (e-ticket) in uw email. Hierin vindt u uitgebreide informatie van de door u geboekte reis inclusief uw ticketnummer.

Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u verschillende boekingsklassen kunt combineren in één ticket.
Deze instructie komt ook van pas wanneer u twee verschillende luchtvaartmaatschappijen in één trip wilt boeken.
Open Travelpoint. Na inlog kiest u voor (1) “Start new trip / Nieuwe reis starten” door links op het ‘plus’-symbool te klikken.
U kunt ook in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.

Invoer boekingsgegevens
Vul uw boekingsgegevens in (bestemming en data) (1), kies bij de reisklasse de klasse die gewenst is voor de uitreis (eerste gedeelte van uw reis) (2).
Selecteer vervolgens dat u de resultaten ‘per schema/by schedule’ (3) wilt selecteren. Klik tot slot op ‘Zoeken/search’ (4) om verder te gaan.

Selecteer het soort reis (1) en kies ‘doorgaan’ (2) om verder te gaan naar het zoekresultaat.

Maak uw keuze uit het aanbod
De getoonde vluchtopties staan per segment weergegeven (1). Gebruik de filters aan de linkerkant (2) om tot een goede keuze te komen. Vervolgens kiest u bij de gewenste vlucht voor ‘prijsopties/pricing options’ (3).

Maak uw keuze voor de juiste boekingsklasse (economy, premium of business) (1). Let vervolgens bij de getoonde tarieven goed op bijvoorbeeld bagage (2) alvorens uw keuze te maken door te klikken op ‘kiezen/select’ (3) om uw keuze te bevestigen.
Klik nogmaals op ‘kiezen/select’ (3) rechtsonder om verder te gaan.

Maak op dezelfde manier een keuze voor de terugvlucht (1), zoek een passende vlucht middels de filters en klik wederom op ‘Prijsopties/pricing options’ om de juiste boekingsklasse te kiezen (2).

Maak wederom uw keuze voor de juiste boekingsklasse (1), hou rekening met voorwaarden van het te kiezen tarief en maak uw keuze door te klikken op ‘kiezen/select’ (2) bij het gewenste tarief en vervolgens rechtsonder.

Selecteer uw tarief
Na selectie van de vluchten komt u op het overzicht waarop het totaaltarief zichtbaar is van uw selectie.
U ziet de gekozen vluchten (1) met daarbij de gekozen tariefklasse & bagage (2). Eventueel kunt u ook nog andere tarieven bekijken via aanvullende prijsopties/additional pricing options’ (3).
Om het gekozen tarief te selecteren kiest u voor ‘toevoegen aan reis/add to trip’ (4).

Trip overview/Overzicht reis
In het scherm ‘Trip overview/Overzicht reis’ vindt u een overzicht van hetgeen u gekozen heeft. Let op, dit is nog niet geboekt, maar is in afwachting van boeking. Voeg voordat u gaat afronden een hotel of autohuur (1) toe aan uw ‘winkelmand/cart’.
Op dit scherm kunt u ook een stoelboeking toevoegen, extra bagage indien van toepassing of een maaltijdvoorkeur (2).
Om het geboekte schema af te ronden, gaat u akkoord met de reisvoorwaarden (3) en klikt u op ‘Afronden boeking/Proceed to checkout’ om verder te gaan (4).

Financiële referentie en definitief maken van uw reis
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt met een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ (2) om verder te gaan.

Travelpoint boekt nu op de achtergrond uw gewenste reis. Nadat dit gelukt is, kunt u nog aangeven welke gegevens u wilt doorgeven aan (in dit geval) de luchtvaartmaatschappij (1). Het doorgeven van deze gegevens kan handig zijn om bijvoorbeeld een reminder om in te checken te ontvangen, of eventueel last minute schemawijzigingen. Dit is geen verplichting, u kunt er ook voor kiezen deze gegevens niet te delen met de luchtvaartmaatschappij (2).
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw reis definitief te boeken (3).

Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u in ons systeem een vlucht met meerdere bestemmingen kunt boeken.
Open Travelpoint. Na inlog kiest u voor (1) “Start new trip/Nieuwe reis starten” door links op het ‘plus’-symbool te klikken.
U kunt ook in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.

Geef aan welke trajecten u wilt vliegen
Op het volgende scherm kiest u voor ‘meerdere bestemmingen/multi city’ (1).
Start met het eerste gedeelte van uw reis. Kies de vertrekplaats (2) en de eerste bestemming (3), de vertrekdatum (4) en eventueel de reisklasse (5).
Heeft u een voorkeur om dit traject via een bepaalde overstapplaats te vliegen, dan kunt u dit aangeven door ‘via’ (6) aan te vinken en deze overstapplaats aan te geven.
Kies vervolgens voor ‘+ Een vlucht toevoegen’ om de volgende eindbestemming in te voeren (7)

Vul hierna uw volgende bestemming in (1), de gewenste datum van die vlucht (2) en klik op ‘+ een vlucht toevoegen/add flight’ (3) om de volgende bestemming toe te voegen.

Herhaal deze stap tot maximaal 5 segmenten (1). Wij adviseren om te zoeken op ‘per schema’ (2) om de beste (en voordeligste) resultaten per traject te kunnen kiezen en klik tot slot op ‘ZOEKEN/SEARCH’ (3) om verder te gaan.

Type of trip/Type reis
In de volgende stap maakt u een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (1). Klik op Proceed/Doorgaan om verder te gaan.

Vluchtaanbod, maak uw keuzes
We gaan nu per traject een keuze maken (1). Deze keuzes kunt u eenvoudig filteren door de filteropties aan de linkerzijde te gebruiken (2). Let op dat de getoonde tarieven per enkele reis vaak exclusief bagage zijn (3). Wilt u een tarief inclusief incheckbagage, kies dan eerst voor prijsopties en maak daar uw keuze (4).

Na de tariefkeuzes per segment volgt een totaaloverzicht van de gekozen vluchten.
Op deze pagina beoordeelt u uw selectie (1), ziet u een samenvatting van de gemaakte keuze (2), kiest u eventueel voor aanvullende prijsopties (3) en bevestigt u uw keuzes door te klikken op ‘toevoegen aan reis/add to trip’ (4).

Afronden boeking
De vluchten zijn nu toegevoegd aan uw winkelmand. Hier kunt u eventuele extra’s toevoegen (bagage, maaltijdvoorkeur en/of zitplaatsen) (1), na acceptatie van de voorwaarden (2) kunt u kiezen voor ‘Afronden boeking/proceed to checkout’ om uw keuze te bevestigen (3).

Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘Proceed/Doorgaan’ om verder te gaan.

Travelpoint boekt nu op de achtergrond uw gewenste reis. Nadat dit gelukt is, kunt u nog aangeven welke gegevens u wilt doorgeven aan (in dit geval) de luchtvaartmaatschappij (1). Het doorgeven van deze gegevens kan handig zijn om bijvoorbeeld een reminder om in te checken te ontvangen, of eventueel last minute schemawijzigingen. Dit is geen verplichting, u kunt er ook voor kiezen deze gegevens niet te delen met de luchtvaartmaatschappij (2).
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw reis definitief te boeken (3).


Voor ticketafgifte
Wanneer u uw reis nog niet hebt afgerond en er nog geen ticket voor uw vlucht gemaakt is, kunt u uw reisschema zelf annuleren.
Klik hiervoor op het prullenbak symbooltje (1) in de betreffende trip. Klik op daarna CANCEL ITEM.
Na wijziging kunt u desgewenst een nieuwe vlucht boeken op de correcte reisdata.
NA ticketafgifte
Is het ticket al uitgegeven, dan kunt u uw reis niet meer zelf annuleren of wijzigen. In dit geval kunt u de reisagent vragen de reis voor u te wijzigen.
Hoe u dit kunt doen, is hier terug te lezen: https://www.sso3w.nl/travelpoint/wijzigen
Ga naar INSTRUCTIE 'Trein boeken' om te zien hoe u via Travelpoint uw treinreis kunt boeken.
Ga naar INSTRUCTIE Bijboeken extra bagage om te zien hoe u in Travelpoint extra bagage kunt bijboeken.
Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u een trein kunt boeken in Travelpoint.
Open Travelpoint. Wilt u een hotel bijboeken bij een bestaande reis? Klik links op ‘mijn reizen/my trips’ (1) en open het betreffende tripnummer.
Dit kan OOK nadat een reissegment al definitief geboekt is (dus ook ná uitgifte reisdocumenten).
Betreft het een nieuwe reis zonder eerder geboekte reissegmenten? Klik op “Start new trip/Nieuwe reis starten” (2) door in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.

In het geval van bijboeken van een hotel bij een bestaand reissegment kiest u na het openen van uw trip voor het hotel symbool boven uw boekingsinformatie (1) om het hotel bij te boeken.

Vul de gegevens in. Bij locatie (1) vult u de stad in, een adres, de naam van een hotel of bijvoorbeeld de naam van een attractie/bezienswaardigheid. Geef de data van uw verblijf in het hotel (2) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (3).

Ga in deze instructie verder naar: hotelresultaten.
Wanneer u een nieuwe boeking bent gestart om uw hotel te boeken, vult u na aanmaak nieuwe reis onder ‘hotel’ (1) de gegevens in voor uw zoekopdracht.
Bij locatie (2) vult u de stad in, een adres, de naam van een hotel of bijvoorbeeld de naam van een attractie/bezienswaardigheid. Geef de data van uw verblijf in het hotel (3) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (4).

Na het klikken op ZOEKEN kiest u het soort reis uit de dropdown in de pop up (1). Na de keuze klikt u op ‘doorgaan/proceed’.

Hotelresultaten
Het overzicht van hotels toont een selectie van hotels beschikbaar rondom de opgegeven locatie. De sortering (1) staat automatisch op ‘meest aanbevolen/most recommended’ en dit is in ons geval hetzelfde als de afstand tot de opgegeven locatie.
In het overzicht worden zowel hotels binnen beleid als buiten beleid getoond. U kunt er voor kiezen om alleen de hotels binnen beleid weer te geven (2).
Meer informatie over de maximale vergoedingen op de verschillende locaties kunt u terugvinden via deze link: https://www.sso3w.nl/travelpoint/algemeen/vergoeding-verblijf
Om een goede keuze te maken kunt u bijvoorbeeld de kaartfunctie gebruiken (3), u kunt gericht op de naam van een hotel zoeken (4) of u kiest één van de andere filters (5) om het aanbod te verkleinen en uw keuze op deze manier te vereenvoudigen.

De prijs weergegeven is de vanaf prijs per nacht (1). Er wordt aangegeven dat een hotel vooruitbetaald of dat er ter plaatse moet worden betaald (2): LET OP: dit is voor ons niet van toepassing. Alle geboekte kamers worden vooruit betaald door de aangesloten organisaties en u hoeft dus NOOIT ter plaatse te betalen.
Meer informatie over de voorzieningen in het hotel kunt u terugvinden door te klikken op ‘meer informatie’ (3).
Wanneer een hotel te duur is volgens de tarieflijst, wordt deze ‘buiten beleid out of policy’ (4) aangegeven. Het kan ook zijn dat het hotel wel binnen de maximale vergoeding past, maar desondanks als ‘buiten beleid/out of policy’ wordt aangemerkt. De reden waarom staat aangegeven wanneer u met de muis over de betreffende tekst gaat. Hotels die alleen non-refundable opties aanbieden zijn bijvoorbeeld standaard buiten policy.
U kunt deze ‘buiten beleid/out of policy’ hotelopties na afstemming met uw leidinggevende wel boeken via ons systeem.
Klik op ‘bekijk tarieven/view rates’ om de verschillende kamertypes te bekijken (5).

Kamertypes
In een hotel zijn doorgaans meerdere soorten kamers boekbaar. Zoals eerder aangegeven: Ongeacht de keuze die u hier maakt, het hotel zal vooruitbetaald zijn bij check in.
Vindt u het prettig om een ontbijt bij de prijs inbegrepen te hebben? Kies dan voor een kamertype waarbij dit is inbegrepen (1). Controleer altijd de algemene voorwaarden van de te boeken kamer (2) om er zeker van te zijn dat deze voldaan aan uw wensen. De totaalprijs (3) weergegeven is het totaal voor de door u gekozen periode. Een prijs per nacht kunt u terugzien onder prijsdetails (4).
Om de kamer te kiezen klikt up op ‘toevoegen aan reis/add to trip’ (5).

Afronden boeking
Na keuze van uw kamertype dient u de boeking nog af te ronden om definitief te boeken. De gekozen kamer in het hotel staat nu ‘pending booking’ (1) in uw winkelwagen/cart. Mocht u een specifiek verzoek hebben ten aanzien van uw boeking, dan kunt u dit (in het Engels) doorgeven onder speciaal verzoek (2). Denk hierbij aan: voorkeur voor kamer op een lage verdieping of bijvoorbeeld: late aankomst.
Na acceptatie van de algemene voorwaarden (3) klikt u op ‘afronden boeking/proceed to checkout’ (4) om verder te gaan.

Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ (2) om verder te gaan.

Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw hotelboeking definitief te boeken (1).

Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u een autohuur kunt boeken in Travelpoint.
Open Travelpoint. Wilt u een autohuur bijboeken bij een bestaande reis? Klik links op ‘mijn reizen/my trips’ (1) en open het betreffende tripnummer. Dit kan OOK nadat een reissegment al definitief geboekt is (dus ook ná uitgifte reisdocumenten).
Betreft het een nieuwe reis zonder eerder geboekte reissegmenten? Klik op “Start new trip/Nieuwe reis starten” (2) door in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.

In het geval van bijboeken van een autohuur bij een bestaand reissegment kiest u na het openen van uw trip voor het auto symbool boven uw boekingsinformatie (1) om de autohuur bij te boeken

In het geval van een vluchtboeking in de bestaande trip, zullen de gegevens van de vlucht overgenomen zijn. Controleer deze gegevens.
Mocht het niet ingevuld zijn, vul dan de gegevens in. Bij locatie (1) vult u de ophaallocatie van de auto in (airportcode of stadskantoor).
Geef de ophaaldatum aan van de autohuur (2) en de verwachte ophaaltijd (3), de inleverdatum (4) en tijd (5) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (6).

Ga in deze instructie verder naar: autoverhuur resultaten.
Wanneer u een nieuwe boeking bent gestart om de autohuur te boeken, vult u na aanmaak nieuwe reis onder ‘auto’ (1) de gegevens in voor uw zoekopdracht.
Bij locatie (2) vult u de ophaallocatie van de auto in (airportcode of stadskantoor).
Geef de ophaaldatum aan van de autohuur (3) en de verwachte ophaaltijd (4), de inleverdatum (5) en tijd (6) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (7).

Na het klikken op ZOEKEN kiest u het soort reis uit in het dropdown menu in de pop up (1). Na de keuze klikt u op ‘doorgaan/proceed’.

Autohuur resultaten
In het volgende scherm vindt u de autohuuropties terug. Alle geboden opties worden afgerekend via de reisagent. De gegeven opties hebben een vanaf prijs, dit is de minimale prijs die u ter plaatse moet betalen om de auto mee te nemen, met alle noodzakelijke verzekeringen inbegrepen. Mocht u kiezen voor extra dekking of extra’s, dan worden deze kosten extra mee gefactureerd, en zal de reisagent een nabelasting daarvan sturen.
Filter de aangeboden opties (1) op aanbieder, soort auto of auto specificaties. Door middel van voorbeeldafbeeldingen kunt u zich een beeld vormen van de autotypes (2). Lees altijd de algemene voorwaarden (3) en kies voor ‘toevoegen aan reis/add to trip’ om de autohuur aan uw winkelwagen/cart toe te voegen (4).

In uw winkelwagen/cart heeft u nog de mogelijkheid om bijvoorbeeld een speciaal verzoek door te geven (1) of een speciale uitrusting toe te voegen zoals bijvoorbeeld winterbanden of navigatie (2).
De kreet ‘terugbetaling ontvangen/request billback’ (3) is een term waarmee de reisagent de verhuurder vraagt de autohuur te factureren. Gelieve dit dus niet aan te passen.
Om de boeking af te ronden accepteert u de algemene voorwaarden (4) klikt u op ‘Afronden boeking/proceed to checkout’ (5).

Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ (2) om verder te gaan.

Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw hotelboeking definitief te boeken (1).

INSTRUCTIE 'Reisaanvraag declaratie achteraf'
Ga naar Declaraties | Travelpoint | SSO3W om te zien hoe u achteraf uw declaratie kunt indienen.
Yokoy Expense Training
In de Yokoy Expense Training leert u hoe u in Travelpoint uw reiskosten kunt declareren Yokoy on Vimeo
Deze trainingsvideo laat u kennismaken met uw nieuwe tool voor onkostenbeheer, Yokoy.
In het eerste deel krijgt u een algemeen overzicht van Yokoy door specifiek aandacht te besteden aan wat Yokoy is, hoe het uw onkostenafhandeling vergemakkelijkt en wat uw rol is in Yokoy.
In het tweede deel leert u hoe u verschillende soorten uitgaven kunt indienen bij Travelpoint en hoe u uw uitgaven kunt volgen tijdens het goedkeuringsproces tot aan de uitbetaling.
Let op: de video is in het Engels.
Chapter Overview With Timestamps [in minutes]
Part 1 [00:13]
Welcome to Yokoy |
00:20 |
Overview & Architecture |
00:47 |
Your Role in Yokoy |
02:03 |
Login |
02:32 |
Overview of Web & Mobile App |
03:41 |
Expense Types |
06:24 |
Part 2 [08:11]
Managing Trip Expenses From Atriis |
08:16 |
Trip Expenses |
08:21 |
Receipt Picture |
12:31 |
Receipt File Upload |
13:58 |
No Receipt Expense |
18:14 |
Invoices |
22:23 |
Creating & Managing Trip Expenses Apart From Atriis Trips |
23:22 |
Mileage Expense |
23:31 |
Additional Functions |
30:39 |
Assistance |
30:44 |
Expense Status |
33:28 |
Warnings |
34:46 |
After Submission |
36:12 |
Tracking Submitted Expenses |
36:18 |
Expense was Sent Back |
37:19 |
Important Information |
38:55 |
Outlook: Trip Expenses - New Calendar View |
39:01 |
The Help Center |
40:00 |
Contact |
40:29 |
Ga naar INSTRUCTIE Declaratie doorvoeren gastboeking om te zien hoe u in Travelpoint uw reiskosten voor een gastboeking kunt declareren.
Voorafgaand aan de start van Travelpoint zijn een aantal Engelstalige webinars georganiseerd om het proces van het boeken van een reis en declareren van reiskosten toe te lichten. Deze webinars zijn opgenomen en kunt u hieronder terugkijken.
Travelpoint Webinar - Travellers
Hoe boek ik een reis?
Nee, het is niet verplicht om lokale en regionale reizen via Travelpoint te boeken, maar dit wordt wel aangeraden wanneer Travelpoint een geschikt reisaanbod heeft. Boeken via Travelpoint biedt het voordeel van een totaaloverzicht van gemaakte reizen. Ook uit het oogpunt van duty of care wordt aangeraden via Travelpoint te boeken. Reisdeclaraties moeten sowieso altijd via Travelpoint worden ingediend.
Het is de bedoeling dat ook de reizen voor bewindspersonen en delegaties via Travelpoint worden geboekt of aangevraagd. De servicedesk Travelpoint 3W zal in de komende periode in samenspraak met de departementen het proces en mogelijkheden inventariseren. Tot het moment van implementatie van Travelpoint blijft de oude procedure gehandhaafd. Dit kan ook nog na de geplande go-live datum van 3 april een (tijdelijke) situatie zijn.
Ja, dit is mogelijk als u deze rechten heeft. Gastboekingen zijn boekingen voor externen of gezinsleden (ACRU).
Klik hier voor de handleiding hoe gasten te boeken. Declaraties indienen voor gasten is nooit mogelijk.
Nee, de regels zijn gelijk. De regelgeving, zoals deze is weergegeven in de CAO Rijk en de aanvullende van toepassing zijnde regelingen als de ACRU, wordt gehanteerd. In Travelpoint zijn de reisregels ook meer toegespitst op het type reis.
Ja, VCK Travel is ook aangesloten op het platform Travelpoint.
Nee, alle reizigers boeken of vragen aan via Travelpoint. Het is dus niet meer mogelijk om rechtstreeks een reis bij VCK Travel aan te vragen. Voor de zogenaamde TOP reizen kan een afwijkend implementatietraject van toepassing zijn (zie deze FAQ)
Nee, de reiziger dient zelf het hotel met conferentiecode te boeken. Dit kan niet via Travelpoint aangevraagd worden en wordt ook niet gedaan door VCK Travel. Voor de betaling kunt u een voorschot aanvragen via SSP BZ Services Platform (buzaservices.nl) Het minimumbedrag voor een reisvoorschot bedraagt €1000. (voor lokaal personeel op posten is het minumbedrag €500)
Voor een tijdige verwerking en uitbetaling dient een aanvraag uiterlijk 21 dagen voor vertrekdatum te zijn ingediend. De 3W Travelpoint Servicedesk neemt de aanvraag in behandeling. De doorlooptijd voor de aanvraag reisvoorschot bedraagt maximaal 5 werkdagen.
Hoe beheer ik mijn reis?
Het is de bedoeling dat in het vierde kwartaal van 2023 een functionaliteit wordt ingesteld om in Travelpoint zelf uw reis te wijzigen of te annuleren.
Trein en hotelboekingen kunt u nu veelal al zelf annuleren (gebruik het prullenbakicoon bij het betreffende reissegment).
Hoe u uw overige reizen kunt laten wijzigen/annuleren staat hier beschreven: https://www.sso3w.nl/travelpoint/wijzigen
Het annuleren van een treinreis doet u via Travelpoint. Let op, eventuele annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. U kunt de reservering annuleren via het prullenbakicoon in de trip. U kunt gemakkelijk een nieuwe reverserving maken in dezelfde trip.
Het wijzigen of annuleren van een hotelreservering doet u via Travelpoint. Let op, eventuele annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. U kunt de reservering wijzigen of annuleren via het prullenbakicoon in de trip. U kunt gemakkelijk een nieuwe reverserving maken in dezelfde trip.
Stoelreservering trein EU (m.u.v. Duitsland)
U vraagt om een stoelreservering voor uw Internationale treinreis (ICE). Helaas is dit (nog) niet mogelijk via Travelpoint, maar alleen zelf te regelen via de website van de NS International. U dient hiervoor wel een NS account te hebben welke via deze link kan worden aangemaakt. Heeft u al een NS account? Log dan in op de website van de NS. De kosten van de stoelreservering kunt u achteraf declareren in Travelpoint.
Stoelreservering trein Duitsland
U vraagt om een stoelreservering voor uw Internationale treinreis (ICE) , EC en/of de ICE Sprinter (Deutsche Bahn). Helaas is dit (nog) niet mogelijk via Travelpoint, maar alleen zelf te regelen via de website van de Deutsche Bahn. De kosten van de stoelreservering kunt u achteraf declareren in Travelpoint.”
In Travelpointkunt u een reservering voor een huurauto annuleren. Let op, eventuele annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. U kunt de reservering annuleren via het prullenbakje in de trip en eventueel een nieuwe reservering maken in dezelfde trip.
Ja, het is mogelijk om per organisatie/directie toegang te verlenen tot een rapportageomgeving waarmee inzicht kan worden verkregen in de reizen.
In onderstaande gevallen doet Travelpoint een beroep op VCK Travel:
- Voor POSTING en BO reizen zal VCK het verzoek voor Full Service via een Travel Request oppakken. Op dit moment zit onze eigen Travelpoint Servicedesk nog in het beoordelingstraject.
- Reizen voor onze bewindslieden inclusief de meereizende delegatieleden.
- Voor het wijzigen van een naam, route of data van lijndiensten. Dit verzoek gaat via de chat in Travelpoint.
- Wijzigen van route en data bij een treinreis. Dit verzoek gaat via de chat in Travelpoint.
- Annuleren lijnvluchten. Dit verzoek gaat via de chat in Travelpoint.
- Voor reizen van collega’s met een fysieke beperking blijft de Travelpoint Servicedesk het eerste aanspreekpunt. Zij verstrekken een assistentie checklist met vragen per e-mail. Er wordt verzocht dit ingevuld terug te sturen. Daarna neemt VCK Travel het over. VCK Travel zorgt voor alle nodige extra services/diensten.
3W beheert de VCK Travel facturen. Vragen over deze facturen stel je gemakkelijk via het SSP-formulier 'vraag over VCK factuur' op BZ Services Platform (buzaservices.nl)
Declareren
Yokoy Expense Training
In de Yokoy Expense Training leert u hoe u in Travelpoint uw reiskosten kunt declareren: https://vimeo.com/826193809
Hoe declareer ik mijn reiskosten?
Op de pagina 'Hoe declareer ik mijn reiskosten? Vind u meer informatie over het declareren van reiskosten.
Yokoy korte handleiding
Voor een korte instructie over declareren in Yokoy pakt u deze handleiding erbij.
Declareren in Yokoy voor een collega
Wanneer je een declaratie wilt doen voor een collega moet degene jou in Yokoy aanmerken als ‘Assistent’. Jouw collega kan dit doen door op de initialen te klikken naar 'mijn profiel' te gaan, bij het invoerveld jouw naam op te geven en vervolgens op ‘save’ te klikken.
Jij hebt nu in jouw Yokoy account een knop ‘Assistentie’. Hier selecteer je de betreffende reiziger.
Er worden vanuit de declaratietool Yokoy geen notificaties gestuurd. Let op! Als de ingediende declaratie wordt afgekeurd, krijgt u hier geen melding van. Houd dus zelf via Travelpoint de Yokoy Expenses in de gaten.
Wanneer u uw reis via Travelpoint heeft geboekt wordt bij de afrekening van de reis in Travelpoint rekening gehouden met een opslagpercentage van 3% op de gehanteerde spotkoers (middenkoers). Dit opslagpercentage dient ter dekking van eventuele koersverschillen, toeslagen bij gebruik van een privécreditcard.
In bijzondere gevallen kan het voorkomen dat de gegeven opslag van vreemde valuta over een langere periode toch nog onvoldoende is geweest. Als blijkt dat er sprake is van een substantieel verschil kan via Travelpoint een additionele vergoeding worden toegekend. Het is hierbij wel van belang dat u dit over een periode van een jaar kunt aantonen aan de hand van de reisafrekeningen en creditcardafschriften.
Lees op INSTRUCTIE 'Reisaanvraag declaratie achteraf' hoe u achteraf uw declaraties kunt indienen.
Bij Travelpoint hoeft u zich geen zorgen te maken over betalingen in het hotel. Normaal gesproken hoeft u nooit zelf te betalen. Mocht het hotel toch om een betaling vragen, neem dan direct contact op met VCK Travel op nummer 088 – 120 1947 (ook buiten kantoortijden).
Reisopties en extra's
Travelpoint heeft een uitgebreid hotelaanbod waarbij de boeking op rekening zal zijn. Dit voorkomt de vervelende situatie dat een reiziger alsnog het hotel zelf moet betalen en de kosten achteraf moet declareren.
In de loop van het tweede kwartaal in 2023 wordt een verbeterd treinaanbod binnen Europa, inclusief de mogelijkheid voor het zelfstandig kunnen wijzigen en annuleren, via Travelpoint beschikbaar gesteld. Dit is goed nieuws in ons streven om meer duurzaam te reizen!
Het is de planning om voor het boeken van een reis als voor de declaraties een App beschikbaar te stellen. De app voor het vastleggen van declaraties zal naar verwachting vanaf moment go-live gebruikt kunnen worden, waarbij tijdens de reis al de onkosten kunnen worden geregistreerd. Introductie van de reis App is gepland voor in de loop van 2023.
Nee, zodra een reis definitief is geboekt en het ticket is verstrekt is het niet meer mogelijk om via Travelpoint ancillaries bij te boeken. Dit kan naderhand ook niet via de reisagent. Het is dus belangrijk om tijdens het boeken er goed op te letten dat ancillaries zijn geboekt. Eventuele bijboekingen moet u achteraf zelf regelen via bijvoorbeeld de website van de luchtvaartmaatschappij of ter plekke op het vliegveld.
Nee, Travelpoint beschikt niet over een connectie met (wereldwijde) taxi aanbieders. Wanneer u recht heeft op een taxi dan moet u deze zelf boeken en de kosten achteraf via Travelpoint declareren.
In Travelpoint zijn regels opgenomen die het gebruik van de trein actief promoten, wanneer dit volgens de reisregels gewenst is.
Het reserveren van vervoer van huisdieren kan alleen via een offerteaanvraag bij de reisagent.
Kies in Travelpoint voor Reisaanvragen. Voordat uw verzoek naar de reisagent wordt doorgezonden zal de servicedesk Travelpoint 3W eerst uw aanvraag beoordelen.

Een extra bagagestuk is niet bij te boeken via de reisagent. U kunt zelf extra bagage bijboeken via de website van de luchtvaartmaatschappij. Kosten voor extra bagage (met maximum gewicht van 23KG) kunt u achteraf declareren.
Voor een volgende dienst of verlofreis een ticket inclusief bagage boeken? Onder het kopje ‘price options’ in Travelpoint zijn de tarieven inclusief bagage te vinden. Let op, niet bij iedere luchtvaarmaatschappij is het mogelijk een ticket inclusief bagage te boeken. Dit geldt bijvoorbeeld voor binnenlandse vluchten in de Verenigde Staten. Voor deze gevallen dient u uw bagage op de luchthaven bij te boeken. Kosten voor deze extra bagage (met maximum gewicht van 23KG) kunt u achteraf declareren.
Goedkeuren
Nee, door de systematiek van ‘direct ticketing’ bij de leveranciers, is een actieve goedkeuring alleen mogelijk voor vliegreizen, met uitzonder van low cost carriers. Pas na goedkeuring wordt het ticket afgegeven. De leidinggevende heeft in de regel 24 uur de tijd om de boeking goed te keuren.
Goedkeuring kan via de mail of via de applicatie worden gegeven.
Voor low cost carriers, hotelovernachtingen, trein en autohuur is er geen actieve goedkeuring, ook buiten beleid!. De leidingevende ontvangt wel een notificatie van de boeking. Indien niet akkoord wordt de boeking geannuleerd. Hiervoor zijn de annuleringsvoorwaarden van de gemaakte boeking van toepassing en kan er sprake zijn van annuleringskosten.
Wanneer u als leidinggevende verantwoordelijk bent voor het goedkeuren van de noodzaak tot een reis en uiteindelijke boeking, dan wordt aan u de rol van goedkeurder in Travelpoint toegekend
Overstap van TEM naar Travelpoint
Met de migratie van TEM naar Travelpoint worden alle historische reis- en declaratiegegevens van TEM opgeslagen in een datawarehouse. Informatie kan op reizigersniveau worden verstrekt.
Offerteaanvragen (in Travelpoint: service request) worden via Travelpoint in eerste instantie toegezonden naar de servicedesk Travelpoint van 3W. De servicedesk beoordeelt de aanvragen op volledigheid en zet deze vervolgens door naar de reisagent. Bij vragen of onduidelijkheden neemt de servicedesk contact met de reiziger op.
Ja, alle organisaties die gebruik maken van de dienstverlening internationaal reizen van 3W gaan gebruik maken van Travelpoint. Dit geldt ook voor de buitenlandse vertegenwoordigingen die op dit moment nog een reis rechtstreeks bij de reisagent VCK Travel aanvragen.