FAQ Travelpoint
Account
Werkt u voor een organisatie die is aangesloten op de dienstverlening van Travelpoint? Dan kunt u via het Travelpoint formulier toegang tot Travelpoint aanvragen?
Maakt uw organisatie geen gebruik van het Selfservice Portaal (SSP)? Neemt u dan contact op met de Travelpoint Servicedesk via 070 3484040 voor meer informatie.
- Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord bij Travelpoint. Dit kunt u doen via de volgende link: Inloggen bij Travelpoint - Atriis. U ontvangt per e-mail een verificatiecode voor twee-factor authenticatie (2FA).
- Inloggen via Single Sign-On (SSO) met behulp van Inloggen bij Travelpoint - Atriis (Tip: sla deze link op in uw favorieten samen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Logt u voor de eerste keer in? Controleer na het inloggen eerst uw profiel, via het icoontje met uw eigen initialen, rechtsboven bij profile settings. Klopt er iets niet of mist u iets? U kunt via het het Travelpoint formulier uw wijziging doorgeven.
Klopt er iets niet of mist u iets? Neem dan contact op met onze Travelpoint Servicedesk of verstuur uw wijziging via het Travelpoint formulier.
Indien u geen inloggegevens heeft ontvangen kunt u deze via het Travelpoint formulier of via de Servicedesk aanvragen. U kunt op het inlogscherm ook om 'opnieuw versturen van uw wachtwoord' vragen.
Het is niet mogelijk om zelf uw profielgegevens te wijzigen. Wilt u een wijziging doorgeven in uw persoonlijke gegevens, contactgegevens of in de organisatie waarvoor u werkzaam bent? Maak dan gebruik van het Travelpoint formulier. Gebruik dit formulier ook wanneer u of een medewerker van uw organisatie uit dienst gaat.
Reizen
Ja, alle buitenlandse vertegenwoordigingen zijn aangesloten op Travelpoint.
Ja, het aanvraagproces voor reizen van bewindspersonen en delegaties verloopt ook via Travelpoint en is afgestemd met de deelnemende departementen.
Ja, het is mogelijk om een profiel aan te vragen om gastboekingen te kunnen maken. Bijvoorbeeld voor gezinsleden van uitgezonden medewerkers of externen. Het is niet mogelijk om via Travelpoint reisdeclaraties in te dienen voor gasten.
Voor aanpassingen in uw profiel kunt u gebruik maken van het Travelpoint formulier.
Helaas komt dit soms voor. We adviseren om bij inchecken te controleren of de betaling is ontvangen. Zo niet, neem dan contact op met VCK om de betaling alsnog in orde te maken. VCK is voor dit soort vragen bereikbaar via +31 881201947.
Ja, de reisagent is aangesloten op Travelpoint en heeft direct toegang tot uw reisgegevens.
Reisbeleid conform CAO is geïntegreerd in Travelpoint. Wanneer een bepaald tarief buiten beleid is, wordt dit als buiten beleid getoond. Er moet verplicht een reden worden geselecteerd waarom u buiten beleid boekt. Bij lijndiensten zal vervolgens goedkeuring gevraagd worden voor de geboekte reis.
Stem dit af met uw leidinggevende. Indien akkoord kunt u dit bijboeken op de site van de luchtvaartmaatschappij en de kosten hiervan declareren. U dient de toestemming van uw leidinggevende al bijlage bij te voegen
Nee, alle reizen worden zelf door uzelf via Travelpoint geboekt of via een offerte aangevraagd.
Nee, het is op dit moment niet mogelijk om een hotel te boeken waarvoor een conferentiecode van toepassing is. Wanneer u in dit geval zelf het hotel boekt dan kunt u via een het Travelpointformulier een reisvoorschot aanvragen. Voor een tijdige verwerking en uitbetaling dient een aanvraag uiterlijk 21 dagen voor vertrekdatum te zijn ingediend. De 3W Travelpoint Servicedesk neemt de aanvraag in behandeling. De doorlooptijd voor de aanvraag reisvoorschot bedraagt maximaal 5 werkdagen.
Dit zijn boekingen waarbij er meer dan 9 personen reizen op dezelfde data en bestemming. Kort gezegd: samen uit, samen thuis! Deze boekingen worden gefaciliteerd door VCK Travel.
Wilt u een groepsboeking aanvragen voor reizen met vluchten? Stuur dan een e-mail naar groepenoverheid@vcktravel.nl
Voor de overige aanvragen zonder vluchten stuurt u een e-mail naar events@vcktravel.nl.
Het is op dit moment nog niet mogelijk om zelf via Travelpoint uw reis te wijzigen. Wilt u uw reis wijzigen dan kunt u via de quicklinks in Travelpoint een e-mail sturen naar VCK Travel. Let op: hotelboekingen kunnen bij een wijziging van bijvoorbeeld reisdata alleen worden geannuleerd! Neem daarom altijd goed de annuleringsvoorwaarden door, voordat u uw reis boekt.
Ja, het is mogelijk om zelf uw reis te annuleren of delen van uw boeking (vlucht, hotel, autohuur etc). Let op, eventuele annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing. Neem daarom altijd goed de voorwaarden door voordat u uw reis boekt.
Het boeken van stoelen voor treinreizen met Deutsche Bahn blijft beschikbaar via de officiële website van Deutsche Bahn. Voor Eurostar worden stoelreserveringen automatisch toegewezen. Het is echter mogelijk om uw voorkeur aan te geven, zoals voor een solostoel, raam- of gangpadplaats, tijdens het boekingsproces bij Eurostar.
Nee, het is niet mogelijk om via Travelpoint een taxi te boeken of te reserveren. Wanneer u recht heeft op het gebruik van een taxi en u heeft een taxi zelf geboekt, dan kunt u via uw reisdeclaratie om restitutie vragen.
Het vervoer van huisdieren kan alleen worden aangevraagd bij een overplaatsingsreis. Hiervoor kunt u via Travelpoint een offerte aanvragen bij de reisagent. Klik hiervoor op de knop reisaanvraag in de applicatie.
Alleen als u in Travelpoint een ticket kiest waarbij in de prijsoptie staat dat de prijs inclusief 1 piece bagage is, kunt u extra bagage in Travelpoint bijboeken.
Een extra bagagestuk is niet achteraf bij te boeken via de reisagent.
Wel kunt u zelf extra bagage bijboeken via de website van de luchtvaartmaatschappij. Kosten voor extra bagage (met maximum gewicht van 23KG) kunt u achteraf declareren.
Voor een volgende dienst of verlofreis een ticket inclusief bagage boeken? Onder het kopje ‘price options’ in Travelpoint zijn de tarieven inclusief bagage te vinden. Let op, niet bij iedere luchtvaarmaatschappij is het mogelijk een ticket inclusief bagage te boeken. Dit geldt bijvoorbeeld voor binnenlandse vluchten in de Verenigde Staten. Voor deze gevallen dient u uw bagage op de luchthaven bij te boeken. Kosten voor deze extra bagage (met maximum gewicht van 23KG) kunt u achteraf declareren.
Boeken voor anderen
Indien u de rol hebt om voor een gast te boeken, houdt dan rekening met het volgende:
- Een gast is iemand van buiten de Rijksoverheid die op uitnodiging/budget van de overheid gaat reizen
- Een gast kan niet declareren in Yokoy
- Een gast is geen ambtenaar/collega zonder Travelpoint account
- Een gast wordt vaak opgevoerd bij reizen die onder de ACRU vallen
Dit proces werkt hetzelfde als het boeken voor anderen (via een SSP-autorisatie aanvragen om voor anderen te kunnen boeken). Zodra de autorisatie is ingesteld, kan degene die moet boeken iemand anders van de afdeling als reiziger opvoeren door op naam te zoeken. Het is mogelijk om maximaal 5 personen in één boeking op te nemen. Voor groepen vanaf 10 personen die samen reizen, kunnen aanvragen per e-mail worden ingediend bij VCK.
Het proces werkt op dezelfde manier als voor 'gasten' namelijk via een SSP-autorisatie om voor een gast/externe te kunnen boeken. Zodra de autorisatie is ingesteld, kan degene die moet boeken een externe reiziger als gast opvoeren.
Goedkeuren
In Travelpoint is opgenomen wie binnen uw organisatie / directie reizen goedkeurt. Dit hoeft niet perse uw direct leidinggevende te zijn, maar is afhankelijk van de keuze die uw organisatie heeft gemaakt. Ontbreken er in Travelpoint goedkeurders voor uw organisatie dan kan uw organisatie via een het Travelpoint formulier een wijziging aanvragen.
Wanneer reizen buiten beleid zijn, zal de goedkeurder een e-mailnotificatie ontvangen. Voor lijnvluchten geldt dat u bij een vlucht buiten beleid altijd een actieve goedkeuring moet geven voor het boeken van een ticket. Meestal geldt een ticket deadline van 24 uur. Na het verstrijken van de ticket deadline wordt een reservering automatisch geannuleerd.
Voor Low Cost Carrier vluchten, trein en hotel is een boeking altijd definitief, ook wanneer deze boeking buiten beleid is. De goedkeurder ontvangt wel een e-mailnotificatie. Wanneer een u als goedkeurder niet akkoord gaat met bijvoorbeeld een hotelboeking, dan zal de boeking geannuleerd moeten worden. Hierbij zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing.
Declareren
Travelpoint stuurt geen bevestigingsbericht bij goedkeuring van uw declaratie, maar u ontvangt wel elke maandag een melding over een eventueel afgekeurde declaratie. Daarom is het raadzaam om regelmatig zelf de status van uw declaratie te controleren.
Daarnaast kunt u de taalinstellingen in Yokoy eenvoudig aanpassen door linksonder op uw initialen te klikken en naar uw profiel te gaan.
Concept / Draft > De declaratie is nog niet voltooid
Aanpassing nodig / Needs revision > De declaratie moet worden aangepast
Klaar voor uitvoer / Ready for Submission > Beschrijft alle uitgaven die door Servicedesk Travelpoint zijn teruggestuurd naar het Indiener Menu. Hier wordt actie van de reiziger verwacht.
In Goedkeuring / In approval > Uw aangepaste declaratie wordt opnieuw beoordeeld
Klaar voor uitvoer / Ready for Export > De declaratie is gereed om uitbetaald te worden
Afgewezen / Rejected > Beschrijft alle uitgaven die permanent zijn afgewezen. Deze kunnen niet opnieuw ingediend worden.
Geëxporteerd / Exported > De declaratie is succesvol afgerond en wordt elk moment uitbetaald
We adviseren u om gebruik te maken van de Yokoy app. U kunt dan tijdens uw reis al een foto maken van uw bon en deze aan de reeds klaarstaande declaratie koppelen.
Als u onkosten toevoegt, leest Yokoy de bon. Controleer altijd of de juiste onkostencategorie is gekozen en pas eventueel aan.
In uw declaratie kunt u een pdf downloaden van uw declaratie.
Filter de declaratie in Yokoy op Expense Type. Of download een PDF.
Wanneer u uw salaris via P-Direkt ontvangt dan ontvangt u gemiddeld 10 werkdagen na de exportdatum uw vergoeding. Ontvangt u uw salaris via de financiële administratie van uw eigen organisatie? Dan bedraagt de doorlooptijd gemiddeld 7 werkdagen.
Dit gaat via ‘ reis bewerken’ rechts bovenin.
Wanneer u de stad wilt aanpassen omdat deze een afwijkende vergoeding heeft, kiest u de betreffende stad. In alle andere gevallen is het ‘andere’.
Travelpoint beschikt niet over een connectie met (wereldwijde) taxi aanbieders. Wanneer u recht heeft op een taxi dan moet u deze zelf boeken en de kosten achteraf via Travelpoint declareren. Zie ook: https://www.sso3w.nl/travelpoint/algemeen/vervoer-luchthaven
Voor de omrekening van declaraties in vreemde valuta naar euro’s wordt gerekend met de dagelijkse internationale wisselkoers zoals door de leverancier van de applicatie gehanteerd. Ter dekking van eventuele koersverschillen wordt bij de berekening rekening gehouden met een opslagpercentage van 3% op de gehanteerde koers.
In bijzondere gevallen kan het voorkomen dat de gegeven opslag van vreemde valuta over een langere periode toch nog onvoldoende is geweest. Als blijkt dat er sprake is van een substantieel verschil kan via Travelpoint een additionele vergoeding worden toegekend. Het is hierbij wel van belang dat u dit over een periode van een jaar kunt aantonen aan de hand van de reisafrekeningen en creditcardafschriften.
Op de pagina 'Hoe declareer ik mijn reiskosten? Vind u meer informatie over het declareren van reiskosten.
Wanneer je een declaratie wilt doen voor een collega moet degene jou in Yokoy aanmerken als ‘Assistent’. Jouw collega kan dit doen door op de initialen te klikken naar 'mijn profiel' te gaan, bij het invoerveld jouw naam op te geven en vervolgens op ‘save’ te klikken.
Jij hebt nu in jouw Yokoy account een knop ‘Assistentie’. Hier selecteer je de betreffende reiziger.
Rapportages
Ja, het is mogelijk om per organisatie/directie toegang te verlenen tot een rapportageomgeving waarmee inzicht kan worden verkregen in de reizen.
Wanneer u als leidinggevende verantwoordelijk bent voor het goedkeuren van de noodzaak tot een reis en uiteindelijke boeking, dan wordt aan u de rol van goedkeurder in Travelpoint toegekend
Financieel
3W beheert de VCK Travel facturen. Vragen over deze facturen stelt u gemakkelijk via het Travelpoint formulier 'vraag over VCK factuur' op BZ Services Platform (buzaservices.nl).
Reisbeleid
De regels en voorwaarden die van toepassing zijn op uw dienstreizen worden beschreven in de CAO Rijk. Als u werkzaam bent voor een buitenlandse vertegenwoordiging, is het belangrijk op te merken dat ook de Aanvullende CAO Rijk Uitzendingen (ACRU) van kracht is. Bovendien dient u er rekening mee te houden dat uw departement mogelijk aanvullende bepalingen heeft opgenomen in het Personeelsreglement van uw organisatie. Voor meer informatie over dienstreizen naar het buitenland en de bijbehorende regelgeving kunt u terecht bij de CAO Rijk en de ACRU.
Klik voor meer informatie op de onderstaande links:
CAO rijk
Dienstreizen buitenland
Bent u als lokaal medewerker werkzaam voor een buitenlandse vertegenwoordiging? Lees dan ook de postuitwerking van uw organisatie na voor eventuele lokale voorschriften.
Travelpoint toont ook reisopties die buiten de reiskaders vallen. Deze opties worden aangegeven als OOP. Uitgangspunt is dat u een reis binnen de kaders boekt. Travelpoint is ingericht op basis van zogenaamde ‘business rules’, gebaseerd op de voorschriften uit de CAO Rijk en ACRU. Wanneer u toch kiest voor een reis buiten beleid (OOP) dan zal er altijd een verklaring moeten worden gegeven, waarom wordt afgeweken. Dit kan in Travelpoint door één van de voor gedefinieerde justificatie codes te selecteren. Een reis buiten beleid zal altijd ter goedkeuring worden aangeboden. Let op: er wordt alleen een actieve goedkeuring gevraagd bij vluchten (uitzondering Low Cost Carriers, zoals Transavia, TUI, Easyjet). Wanneer de goedkeurder bijvoorbeeld niet akkoord gaat met uw hotelboeking, dan zal boeking moeten worden geannuleerd. Lees daarom vooraf goed de annuleringsvoorwaarden door.
Op dit moment is het treinaanbod in Travelpoint nog niet voor alle trajecten optimaal en worden er alleen treinopties binnen Europa geboden. Wanneer een bestemming per trein binnen 8 uur te bereiken is en treinopties worden niet via Travelpoint aangeboden, dan kunt u zelf een treinticket aanschaffen en de kosten achteraf via Travelpoint declareren.
Ja, Travelpoint biedt de mogelijkheid om te sorteren en filteren op de meest duurzame reisoptie. Bijvoorbeeld op vluchten met de laagste Co2 uitstoot of op hotels voorzien van een green label (wanneer beschikbaar).
Trainingen en instructies
Offerte of online
Ook een reis die u boekt onder de ACRU regelgeving (zie https://www.sso3w.nl/travelpoint/acru-reizen voor meer informatie) kunt u eenvoudig zelf via Travelpoint boeken. Er zijn echter een aantal scenario’s denkbaar waardoor het aangeraden is om de reis via het offertetraject te laten verlopen.
In deze gevallen bent u genoodzaakt de reis via het offertetraject te laten verlopen:
- Reizen met kinderen jonger dan 12 jaar (meereizend of alleenreizend)
- Reizen met grote muziekinstrumenten die een eigen stoel vereisen
- Reizen met huisdieren in de cabine of in het ruim
In deze instructie vertellen we u meer over dit offerte traject
In de volgende gevallen is mogelijk om zelf te boeken, echter kan het zijn dat er in sommige van deze gevallen toch gekozen moet worden voor het offerte traject.
- Reizen met extra bagage (2 stuks per persoon of meer)
- U kunt eventueel ook de conform de regelgeving toegestane extra bagage zelf bijboeken, voorschieten en achteraf declareren
- Reizen met afwijkende check in bagage (fiets, surfplank, etc.)
- Vaak online te boeken na ticketafgifte door de reisagent. Kosten zijn altijd voor eigen rekening.
- Reizen van jongeren (<18 jaar) zonder begeleiding
- Probeer eerst conform overige instructies de boeking te maken en keer terug naar deze instructie mocht dit niet mogelijk zijn
Offertetraject
Log in op Travelpoint en klik op ‘nieuwe boeking/start new trip (1)’.
Kies vervolgens het type reis dat u de reisagent vraagt te boeken (vlucht / hotel / autohuur of trein) (1).
Maak uw keuze uit retour / enkele reis of een reis met meerdere bestemmingen (2). Vervolgens vult u de reisgegevens in (3), voegt u wanneer van toepassing extra passagiers toe (4) en klikt u vervolgens op ‘reisaanvraag / travel request’ (5) om verder te gaan.
In het volgende scherm kunt u een bericht doorgeven aan de reisagent (1). Voer alle informatie in die belangrijk is voor de boeking, zodat de reisagent u een zo volledig mogelijk aanbod kan doen.
Neemt u een huisdier mee, reist een kind zonder begeleiding, gaat uw Cello mee op een stoel of reist u met afwijkende bagage? Zorg dat zoveel mogelijk informatie in de aanvraag vermeld staat. Heeft u vragen over de vereisten, neem vooral vooraf contact met ons op via travelpoint@minbuza.nl zodat we u kunnen helpen om te bepalen wat de vereisten zijn om de boeking succesvol af te ronden.
Kies tot slot voor ‘Verzoek verzenden / Send request ‘ (2) om het verzoek naar de reisagent te sturen.
Kies uw ‘Financial reference / Financiële referentie (1)’. U kunt middels een drop down een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht?
Neem dan contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Maak tevens een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (2).
Bij de keuze voor een ACRU gerelateerde reis krijgt u nog een aantal vragen (3). Beantwoord en vul in waar van toepassing.
Klik op ‘Save/Bewaar’ om verder te gaan (4).
Hoe nu verder?
De servicedesk Travelpoint ontvangt uw verzoek en toetst of deze aanvraag inderdaad niet zelf geboekt kan worden. Is dit inderdaad het geval, dan wordt de offerte doorgestuurd naar de reisagent voor verdere uitwerking.
Zij zullen per e-mail contact met u opnemen en u kunt hen ook per mail beantwoorden. Houd bij uw keuze rekening met de voorwaarden zoals deze zijn opgenomen in CAO Rijk en de Aanvullende CAO Rijk Uitzendingen (ACRU). Zie link: https://www.caorijk.nl/cao-rijk/hoofdstuk-10/dienstreizen-buitenland en https://www.caorijk.nl/acru .
Uw definitieve keuze kunt u ZELF akkoord geven aan VCK Travel. Let op: voor de afstemming bent u zelf verantwoordelijk, de afstemming dient u dus zelf (vooraf) te doen met de budgetverantwoordelijke.
Na de boeking zorgt VCK Travel voor een upload van de boekingsgegevens in Travelpoint, zodat de reis ook zichtbaar is in Yokoy (voor facturatie doeleinden).
Wijzigen/toevoegen van informatie in uw offerte aanvraag
Open de tripaanvraag waarin u uw offerteverzoek hebt verzonden. Klik links op ‘mijn reizen/my trips’ (1) en vul het tripnummer in als u dit nummer kent (2) of gebruik de filteroptie (3) om de assistentie verzoeken weer te geven. Klik vervolgens op de reisaanvraag om deze te openen (4).
Klik op het potlood symbooltje om het assistentieverzoek aan te passen (1).
Wilt u het gehele verzoek annuleren, klik dan op het prullenbak symbooltje (2).
In het geval van een wijziging: wijzig de benodigde gegevens en vermeld in het commentaar veld kort wat u aangepast heeft, zodat de reisagent daar ook rekening mee kan houden (1). Klik tot slot op ‘bevestigen en verzenden’ om dit verzoek opnieuw door te sturen (2) naar de reisagent.
In het geval van een annulering van het verzoek, na het klikken op het prullenbak symbool kiest u voor ‘ja, verwijderen’ om uw offerteaanvraag definitief te verwijderen (1).
Vriendelijk verzoek om ons op de hoogte te brengen van het annuleren van een offerteverzoek.
U kunt dit doen door ons een kort bericht te sturen naar travelpoint@minbuza.nl met daarin het tripnummer van uw aanvraag.
Het kan zijn dat een online boeking in Travelpoint niet mogelijk is. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer u met kinderen <12jr reist, met een huisdier, een groot instrument of met veel extra bagage. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat een bepaald traject niet boekbaar is in Travelpoint. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bepaalde (lowcost) airlines of een traject met de nachttrein.
In die gevallen is het mogelijk om een offerte traject te starten. De reisagent maakt dan voor u de boeking, inclusief de gevraagde/gewenste extra’s.
Hoe u dit kunt doen, leggen wij in deze instructie uit.
Start na inlog met een nieuwe trip. Klik op ‘nieuwe boeking/start new trip’ (1)
Kies vervolgens het type reis dat je de reisagent wilt vragen te boeken (vlucht/hotel/autohuur of trein) (1). Vul de reisgegevens in (2) en kies daarna voor ‘reisaanvraag / travel request’ (3).
In het volgende scherm kun je een bericht doorgeven aan de reisagent (1). Geef hier alle informatie die belangrijk is voor de boeking, zodat de reisagent een zo volledig mogelijk aanbod kan doen. Voeg eventueel nog extra segmenten toe, bijvoorbeeld het hotel (2) en kies tot slot voor ‘Verzoek verzenden / Send request ‘ (3) om het verzoek naar de reisagent te sturen.
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Maak tevens een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (2). Klik op ‘Save/Bewaar’ om verder te gaan.
Hoe nu verder?
De servicedesk Travelpoint ontvangt uw verzoek en toetst of deze aanvraag inderdaad niet zelf geboekt kan worden. Is dit inderdaad het geval, dan wordt de offerte doorgestuurd naar de reisagent voor verdere uitwerking.
Zij zullen per e-mail contact met u opnemen en u kunt hen ook per mail beantwoorden qua afstemming. Houd bij uw keuze rekening met de voorwaarden zoals deze zijn opgenomen in CAO Rijk Zie link: https://www.caorijk.nl/cao-rijk/hoofdstuk-10/dienstreizen-buitenland .
Uw definitieve keuze kunt u ZELF akkoord geven aan VCK Travel. Let op: voor de afstemming bent u zelf verantwoordelijk, de afstemming dient u dus zelf (vooraf) te doen met de budgetverantwoordelijke.
Na de boeking zorgt VCK Travel voor een upload van de boekingsgegevens in Travelpoint, zodat de reis ook zichtbaar is in Yokoy (declaratie).
Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u een eenvoudige retourvlucht kunt boeken.
Open Travelpoint. Na inlog kiest u voor (1) “Start new trip/Nieuwe reis starten” door links op het ‘plus’-symbool te klikken.
U kunt ook in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.
Vul de gegevens in:
- Maak uw keuze voor een retourvlucht, een enkele reis of een multi city/rondreis.
- Vul hier uw vertrekplaats in
- Vul hier uw bestemming in
- Kies voor -complete trip/volledige trip: u krijgt de reizen als totaal voorgeschoteld, dit helpt om sneller voordelige keuzes te maken of: -by schedule/per schema: u maakt uw keuze per enkele reis en kunt daardoor sneller combinaties van klasses/airlines maken.
- Kies uw vertrek en terugreisdatum
- Kies uw reisklasse (houd rekening met de reisregels)
- Klik op SEARCH/ZOEKEN om verder te gaan
Type of trip/type reis
In de volgende stap maakt u een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (1). Klik op Proceed/Doorgaan om verder te gaan.
Vluchtresultaten
Het volgende scherm geeft een totaaloverzicht van de mogelijkheden. Deze opties, soms groot in aantal, kunnen gesorteerd worden middels de filters aan de linkerkant van uw scherm.
Hier selecteert u heel eenvoudig op het aantal stops (1), de gewenste airline (2), eventueel op vluchtnummer als u deze al weet (3), of de gewenste vertrek of aankomsttijden (4). Ook kunt u een gedetailleerd prijsoverzicht zien van de getoonde opties door te klikken op ‘Show Comparison/Vergelijking tonen’ (5).
Na het verfijnen van uw zoekresultaat kunt u meer informatie zien over de gekozen vluchten (1) en u kunt de voorwaarden inzien van het getoonde tarief (2).
Let op dat het getoonde tarief een vanaf prijs is, soms zonder incheck bagage inbegrepen (3). Om een ander tarief te kiezen op deze vlucht, klikt u op ‘Pricing Options / Prijsopties’ (4).
Pricing options/Prijsopties
Na het klikken van Pricing options/Prijsopties kunt u verschillende tarieven kiezen op de gekozen vluchten. Let op: dit doet u per enkele reis.
Er zijn doorgaans vele verschillende tarieven mogelijk op een vlucht, en u kunt de verschillende mogelijkheden zien door de prijsopties te slepen (1). Denk hierbij aan verschillen in incheckbagage maar ook flexibiliteit van het ticket na uitgifte.
Let bij het tarief op of er wel (3) of geen (2) incheckbagage is inbegrepen. U kunt ook de ‘fare rules/tariefregels’ inzien (4) om te controleren of het ticket wijzigbaar/annuleerbaar is.
Kies het gewenste tarief door op ‘select/kiezen’ (5) te klikken.
Na uw tariefkeuze voor de heenreis en terugreis (1) kiest u ‘add to trip / toevoegen aan reis’ (2) om verder te gaan.
Trip overview/Overzicht reis
In het scherm ‘Trip overview/Overzicht reis’ vindt u een overzicht van hetgeen u gekozen hebt. Let op, dit is nog niet geboekt, maar is in afwachting van boeking (1). U kunt uw vluchtschema vanuit dit scherm gemakkelijk delen met bijvoorbeeld uw meereizende collega (2) en vanuit hier kunt u een hotel (3) of autohuur (4) toevoegen aan uw reis.
Om het geboekte schema af te ronden, gaat u akkoord met de reisvoorwaarden (5) en klikt u op ‘Proceed to checkout/Afronden boeking’ om verder te gaan (6).
Financiële referentie en definitief maken van uw reis
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een drop down menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ om verder te gaan.
Travelpoint boekt nu op de achtergrond uw gewenste reis. Nadat dit gelukt is, kunt u nog aangeven welke gegevens u wilt doorgeven aan (in dit geval) de luchtvaartmaatschappij (1). Het doorgeven van deze gegevens kan handig zijn om bijvoorbeeld een reminder om in te checken te ontvangen, of eventueel last minute schemawijzigingen. Dit is geen verplichting, u kunt er ook voor kiezen deze gegevens niet te delen met de luchtvaartmaatschappij (2).
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw reis definitief te boeken (3).
In het geval van een boeking ‘out of policy’ zal de reis ter goedkeuring worden voorgelegd aan uw leidinggevende.
Is de reis geboekt binnen policy, heeft u gekozen voor een lowcost airline, hotel of treinboeking? Dan is uw reis direct definitief geboekt en ontvangt u binnen 30min uw Travel Plan (e-ticket) in uw email. Hierin vindt u uitgebreide informatie van de door u geboekte reis inclusief uw ticketnummer.
Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u verschillende boekingsklassen kunt combineren in één ticket.
Deze instructie komt ook van pas wanneer u twee verschillende luchtvaartmaatschappijen in één trip wilt boeken.
Open Travelpoint. Na inlog kiest u voor (1) “Start new trip / Nieuwe reis starten” door links op het ‘plus’-symbool te klikken.
U kunt ook in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.
Invoer boekingsgegevens
Vul uw boekingsgegevens in (bestemming en data) (1), kies bij de reisklasse de klasse die gewenst is voor de uitreis (eerste gedeelte van uw reis) (2).
Selecteer vervolgens dat u de resultaten ‘per schema/by schedule’ (3) wilt selecteren. Klik tot slot op ‘Zoeken/search’ (4) om verder te gaan.
Selecteer het soort reis (1) en kies ‘doorgaan’ (2) om verder te gaan naar het zoekresultaat.
Maak uw keuze uit het aanbod
De getoonde vluchtopties staan per segment weergegeven (1). Gebruik de filters aan de linkerkant (2) om tot een goede keuze te komen. Vervolgens kiest u bij de gewenste vlucht voor ‘prijsopties/pricing options’ (3).
Maak uw keuze voor de juiste boekingsklasse (economy, premium of business) (1). Let vervolgens bij de getoonde tarieven goed op bijvoorbeeld bagage (2) alvorens uw keuze te maken door te klikken op ‘kiezen/select’ (3) om uw keuze te bevestigen.
Klik nogmaals op ‘kiezen/select’ (3) rechtsonder om verder te gaan.
Maak op dezelfde manier een keuze voor de terugvlucht (1), zoek een passende vlucht middels de filters en klik wederom op ‘Prijsopties/pricing options’ om de juiste boekingsklasse te kiezen (2).
Maak wederom uw keuze voor de juiste boekingsklasse (1), hou rekening met voorwaarden van het te kiezen tarief en maak uw keuze door te klikken op ‘kiezen/select’ (2) bij het gewenste tarief en vervolgens rechtsonder.
Selecteer uw tarief
Na selectie van de vluchten komt u op het overzicht waarop het totaaltarief zichtbaar is van uw selectie.
U ziet de gekozen vluchten (1) met daarbij de gekozen tariefklasse & bagage (2). Eventueel kunt u ook nog andere tarieven bekijken via aanvullende prijsopties/additional pricing options’ (3).
Om het gekozen tarief te selecteren kiest u voor ‘toevoegen aan reis/add to trip’ (4).
Trip overview/Overzicht reis
In het scherm ‘Trip overview/Overzicht reis’ vindt u een overzicht van hetgeen u gekozen heeft. Let op, dit is nog niet geboekt, maar is in afwachting van boeking. Voeg voordat u gaat afronden een hotel of autohuur (1) toe aan uw ‘winkelmand/cart’.
Op dit scherm kunt u ook een stoelboeking toevoegen, extra bagage indien van toepassing of een maaltijdvoorkeur (2).
Om het geboekte schema af te ronden, gaat u akkoord met de reisvoorwaarden (3) en klikt u op ‘Afronden boeking/Proceed to checkout’ om verder te gaan (4).
Financiële referentie en definitief maken van uw reis
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt met een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ (2) om verder te gaan.
Travelpoint boekt nu op de achtergrond uw gewenste reis. Nadat dit gelukt is, kunt u nog aangeven welke gegevens u wilt doorgeven aan (in dit geval) de luchtvaartmaatschappij (1). Het doorgeven van deze gegevens kan handig zijn om bijvoorbeeld een reminder om in te checken te ontvangen, of eventueel last minute schemawijzigingen. Dit is geen verplichting, u kunt er ook voor kiezen deze gegevens niet te delen met de luchtvaartmaatschappij (2).
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw reis definitief te boeken (3).
Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u in ons systeem een vlucht met meerdere bestemmingen kunt boeken.
Open Travelpoint. Na inlog kiest u voor (1) “Start new trip/Nieuwe reis starten” door links op het ‘plus’-symbool te klikken.
U kunt ook in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.
Geef aan welke trajecten u wilt vliegen
Op het volgende scherm kiest u voor ‘meerdere bestemmingen/multi city’ (1).
Start met het eerste gedeelte van uw reis. Kies de vertrekplaats (2) en de eerste bestemming (3), de vertrekdatum (4) en eventueel de reisklasse (5).
Heeft u een voorkeur om dit traject via een bepaalde overstapplaats te vliegen, dan kunt u dit aangeven door ‘via’ (6) aan te vinken en deze overstapplaats aan te geven.
Kies vervolgens voor ‘+ Een vlucht toevoegen’ om de volgende eindbestemming in te voeren (7)
Vul hierna uw volgende bestemming in (1), de gewenste datum van die vlucht (2) en klik op ‘+ een vlucht toevoegen/add flight’ (3) om de volgende bestemming toe te voegen.
Herhaal deze stap tot maximaal 5 segmenten (1). Wij adviseren om te zoeken op ‘per schema’ (2) om de beste (en voordeligste) resultaten per traject te kunnen kiezen en klik tot slot op ‘ZOEKEN/SEARCH’ (3) om verder te gaan.
Type of trip/Type reis
In de volgende stap maakt u een keuze voor het soort reis dat u gaat maken (1). Klik op Proceed/Doorgaan om verder te gaan.
Vluchtaanbod, maak uw keuzes
We gaan nu per traject een keuze maken (1). Deze keuzes kunt u eenvoudig filteren door de filteropties aan de linkerzijde te gebruiken (2). Let op dat de getoonde tarieven per enkele reis vaak exclusief bagage zijn (3). Wilt u een tarief inclusief incheckbagage, kies dan eerst voor prijsopties en maak daar uw keuze (4).
Na de tariefkeuzes per segment volgt een totaaloverzicht van de gekozen vluchten.
Op deze pagina beoordeelt u uw selectie (1), ziet u een samenvatting van de gemaakte keuze (2), kiest u eventueel voor aanvullende prijsopties (3) en bevestigt u uw keuzes door te klikken op ‘toevoegen aan reis/add to trip’ (4).
Afronden boeking
De vluchten zijn nu toegevoegd aan uw winkelmand. Hier kunt u eventuele extra’s toevoegen (bagage, maaltijdvoorkeur en/of zitplaatsen) (1), na acceptatie van de voorwaarden (2) kunt u kiezen voor ‘Afronden boeking/proceed to checkout’ om uw keuze te bevestigen (3).
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘Proceed/Doorgaan’ om verder te gaan.
Travelpoint boekt nu op de achtergrond uw gewenste reis. Nadat dit gelukt is, kunt u nog aangeven welke gegevens u wilt doorgeven aan (in dit geval) de luchtvaartmaatschappij (1). Het doorgeven van deze gegevens kan handig zijn om bijvoorbeeld een reminder om in te checken te ontvangen, of eventueel last minute schemawijzigingen. Dit is geen verplichting, u kunt er ook voor kiezen deze gegevens niet te delen met de luchtvaartmaatschappij (2).
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw reis definitief te boeken (3).
Voor ticketafgifte
Wanneer u uw reis nog niet hebt afgerond en er nog geen ticket voor uw vlucht gemaakt is, kunt u uw reisschema zelf annuleren.
Klik hiervoor op het prullenbak symbooltje (1) in de betreffende trip. Klik op daarna CANCEL ITEM.
Na wijziging kunt u desgewenst een nieuwe vlucht boeken op de correcte reisdata.
NA ticketafgifte
Is het ticket al uitgegeven, dan kunt u uw reis niet meer zelf annuleren of wijzigen. In dit geval kunt u de reisagent vragen de reis voor u te wijzigen.
Hoe u dit kunt doen, is hier terug te lezen: https://www.sso3w.nl/travelpoint/wijzigen
Ga naar INSTRUCTIE 'Trein boeken' om te zien hoe u via Travelpoint uw treinreis kunt boeken.
Ga naar INSTRUCTIE Bijboeken extra bagage om te zien hoe u in Travelpoint extra bagage kunt bijboeken.
Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u een trein kunt boeken in Travelpoint.
Open Travelpoint. Wilt u een hotel bijboeken bij een bestaande reis? Klik links op ‘mijn reizen/my trips’ (1) en open het betreffende tripnummer.
Dit kan OOK nadat een reissegment al definitief geboekt is (dus ook ná uitgifte reisdocumenten).
Betreft het een nieuwe reis zonder eerder geboekte reissegmenten? Klik op “Start new trip/Nieuwe reis starten” (2) door in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.
In het geval van bijboeken van een hotel bij een bestaand reissegment kiest u na het openen van uw trip voor het hotel symbool boven uw boekingsinformatie (1) om het hotel bij te boeken.
Vul de gegevens in. Bij locatie (1) vult u de stad in, een adres, de naam van een hotel of bijvoorbeeld de naam van een attractie/bezienswaardigheid. Geef de data van uw verblijf in het hotel (2) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (3).
Ga in deze instructie verder naar: hotelresultaten.
Wanneer u een nieuwe boeking bent gestart om uw hotel te boeken, vult u na aanmaak nieuwe reis onder ‘hotel’ (1) de gegevens in voor uw zoekopdracht.
Bij locatie (2) vult u de stad in, een adres, de naam van een hotel of bijvoorbeeld de naam van een attractie/bezienswaardigheid. Geef de data van uw verblijf in het hotel (3) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (4).
Na het klikken op ZOEKEN kiest u het soort reis uit de dropdown in de pop up (1). Na de keuze klikt u op ‘doorgaan/proceed’.
Hotelresultaten
Het overzicht van hotels toont een selectie van hotels beschikbaar rondom de opgegeven locatie. De sortering (1) staat automatisch op ‘meest aanbevolen/most recommended’ en dit is in ons geval hetzelfde als de afstand tot de opgegeven locatie.
In het overzicht worden zowel hotels binnen beleid als buiten beleid getoond. U kunt er voor kiezen om alleen de hotels binnen beleid weer te geven (2).
Meer informatie over de maximale vergoedingen op de verschillende locaties kunt u terugvinden via deze link: https://www.sso3w.nl/travelpoint/algemeen/vergoeding-verblijf
Om een goede keuze te maken kunt u bijvoorbeeld de kaartfunctie gebruiken (3), u kunt gericht op de naam van een hotel zoeken (4) of u kiest één van de andere filters (5) om het aanbod te verkleinen en uw keuze op deze manier te vereenvoudigen.
De prijs weergegeven is de vanaf prijs per nacht (1). Er wordt aangegeven dat een hotel vooruitbetaald of dat er ter plaatse moet worden betaald (2): LET OP: dit is voor ons niet van toepassing. Alle geboekte kamers worden vooruit betaald door de aangesloten organisaties en u hoeft dus NOOIT ter plaatse te betalen.
Meer informatie over de voorzieningen in het hotel kunt u terugvinden door te klikken op ‘meer informatie’ (3).
Wanneer een hotel te duur is volgens de tarieflijst, wordt deze ‘buiten beleid out of policy’ (4) aangegeven. Het kan ook zijn dat het hotel wel binnen de maximale vergoeding past, maar desondanks als ‘buiten beleid/out of policy’ wordt aangemerkt. De reden waarom staat aangegeven wanneer u met de muis over de betreffende tekst gaat. Hotels die alleen non-refundable opties aanbieden zijn bijvoorbeeld standaard buiten policy.
U kunt deze ‘buiten beleid/out of policy’ hotelopties na afstemming met uw leidinggevende wel boeken via ons systeem.
Klik op ‘bekijk tarieven/view rates’ om de verschillende kamertypes te bekijken (5).
Kamertypes
In een hotel zijn doorgaans meerdere soorten kamers boekbaar. Zoals eerder aangegeven: Ongeacht de keuze die u hier maakt, het hotel zal vooruitbetaald zijn bij check in.
Vindt u het prettig om een ontbijt bij de prijs inbegrepen te hebben? Kies dan voor een kamertype waarbij dit is inbegrepen (1). Controleer altijd de algemene voorwaarden van de te boeken kamer (2) om er zeker van te zijn dat deze voldaan aan uw wensen. De totaalprijs (3) weergegeven is het totaal voor de door u gekozen periode. Een prijs per nacht kunt u terugzien onder prijsdetails (4).
Om de kamer te kiezen klikt up op ‘toevoegen aan reis/add to trip’ (5).
Afronden boeking
Na keuze van uw kamertype dient u de boeking nog af te ronden om definitief te boeken. De gekozen kamer in het hotel staat nu ‘pending booking’ (1) in uw winkelwagen/cart. Mocht u een specifiek verzoek hebben ten aanzien van uw boeking, dan kunt u dit (in het Engels) doorgeven onder speciaal verzoek (2). Denk hierbij aan: voorkeur voor kamer op een lage verdieping of bijvoorbeeld: late aankomst.
Na acceptatie van de algemene voorwaarden (3) klikt u op ‘afronden boeking/proceed to checkout’ (4) om verder te gaan.
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ (2) om verder te gaan.
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw hotelboeking definitief te boeken (1).
Start uw boeking
In deze instructie laten we u zien hoe u een autohuur kunt boeken in Travelpoint.
Open Travelpoint. Wilt u een autohuur bijboeken bij een bestaande reis? Klik links op ‘mijn reizen/my trips’ (1) en open het betreffende tripnummer. Dit kan OOK nadat een reissegment al definitief geboekt is (dus ook ná uitgifte reisdocumenten).
Betreft het een nieuwe reis zonder eerder geboekte reissegmenten? Klik op “Start new trip/Nieuwe reis starten” (2) door in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken.
In het geval van bijboeken van een autohuur bij een bestaand reissegment kiest u na het openen van uw trip voor het auto symbool boven uw boekingsinformatie (1) om de autohuur bij te boeken
In het geval van een vluchtboeking in de bestaande trip, zullen de gegevens van de vlucht overgenomen zijn. Controleer deze gegevens.
Mocht het niet ingevuld zijn, vul dan de gegevens in. Bij locatie (1) vult u de ophaallocatie van de auto in (airportcode of stadskantoor).
Geef de ophaaldatum aan van de autohuur (2) en de verwachte ophaaltijd (3), de inleverdatum (4) en tijd (5) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (6).
Ga in deze instructie verder naar: autoverhuur resultaten.
Wanneer u een nieuwe boeking bent gestart om de autohuur te boeken, vult u na aanmaak nieuwe reis onder ‘auto’ (1) de gegevens in voor uw zoekopdracht.
Bij locatie (2) vult u de ophaallocatie van de auto in (airportcode of stadskantoor).
Geef de ophaaldatum aan van de autohuur (3) en de verwachte ophaaltijd (4), de inleverdatum (5) en tijd (6) en klik tot slot op zoeken om verder te gaan (7).
Na het klikken op ZOEKEN kiest u het soort reis uit in het dropdown menu in de pop up (1). Na de keuze klikt u op ‘doorgaan/proceed’.
Autohuur resultaten
In het volgende scherm vindt u de autohuuropties terug. Alle geboden opties worden afgerekend via de reisagent. De gegeven opties hebben een vanaf prijs, dit is de minimale prijs die u ter plaatse moet betalen om de auto mee te nemen, met alle noodzakelijke verzekeringen inbegrepen. Mocht u kiezen voor extra dekking of extra’s, dan worden deze kosten extra mee gefactureerd, en zal de reisagent een nabelasting daarvan sturen.
Filter de aangeboden opties (1) op aanbieder, soort auto of auto specificaties. Door middel van voorbeeldafbeeldingen kunt u zich een beeld vormen van de autotypes (2). Lees altijd de algemene voorwaarden (3) en kies voor ‘toevoegen aan reis/add to trip’ om de autohuur aan uw winkelwagen/cart toe te voegen (4).
In uw winkelwagen/cart heeft u nog de mogelijkheid om bijvoorbeeld een speciaal verzoek door te geven (1) of een speciale uitrusting toe te voegen zoals bijvoorbeeld winterbanden of navigatie (2).
De kreet ‘terugbetaling ontvangen/request billback’ (3) is een term waarmee de reisagent de verhuurder vraagt de autohuur te factureren. Gelieve dit dus niet aan te passen.
Om de boeking af te ronden accepteert u de algemene voorwaarden (4) klikt u op ‘Afronden boeking/proceed to checkout’ (5).
Kies uw ‘Financial reference/Financiële referentie (1)’. U kunt via een dropdown menu een keuze maken tussen de voor u voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie volgens u niet in het overzicht? Neem contact op met de Travelpoint Servicedesk of check met uw leidinggevende over de te kiezen referentie.
Klik ‘proceed/doorgaan’ (2) om verder te gaan.
Tot slot: klik op Finalize/Afronden om uw hotelboeking definitief te boeken (1).
Reisdeclaratie in Yokoy
Yokoy is binnen Travelpoint de applicatie die gebruikt wordt voor het declareren van reiskosten door de reizigers. Ga naar Uw reisdeclaratie in Yokoy | Travelpoint | SSO3W om te zien hoe u uw declaratie (achteraf) kunt indienen.
Yokoy Expense Training video
In de Yokoy Expense Training leert u hoe u in Travelpoint uw reiskosten kunt declareren Yokoy on Vimeo
Deze trainingsvideo laat u kennismaken met uw nieuwe tool voor onkostenbeheer, Yokoy.
In het eerste deel krijgt u een algemeen overzicht van Yokoy door specifiek aandacht te besteden aan wat Yokoy is, hoe het uw onkostenafhandeling vergemakkelijkt en wat uw rol is in Yokoy.
In het tweede deel leert u hoe u verschillende soorten uitgaven kunt indienen bij Travelpoint en hoe u uw uitgaven kunt volgen tijdens het goedkeuringsproces tot aan de uitbetaling.
Let op: de video is in het Engels.
Chapter Overview With Timestamps [in minutes]
Part 1 [00:13]
Welcome to Yokoy |
00:20 |
Overview & Architecture |
00:47 |
Your Role in Yokoy |
02:03 |
Login |
02:32 |
Overview of Web & Mobile App |
03:41 |
Expense Types |
06:24 |
Part 2 [08:11]
Managing Trip Expenses From Atriis |
08:16 |
Trip Expenses |
08:21 |
Receipt Picture |
12:31 |
Receipt File Upload |
13:58 |
No Receipt Expense |
18:14 |
Invoices |
22:23 |
Creating & Managing Trip Expenses Apart From Atriis Trips |
23:22 |
Mileage Expense |
23:31 |
Additional Functions |
30:39 |
Assistance |
30:44 |
Expense Status |
33:28 |
Warnings |
34:46 |
After Submission |
36:12 |
Tracking Submitted Expenses |
36:18 |
Expense was Sent Back |
37:19 |
Important Information |
38:55 |
Outlook: Trip Expenses - New Calendar View |
39:01 |
The Help Center |
40:00 |
Contact |
40:29 |
Ga naar INSTRUCTIE Declaratie doorvoeren gastboeking om te zien hoe u in Travelpoint uw reiskosten voor een gastboeking kunt declareren.
In deze instructie leggen we uit hoe u een trip boekt voor meerdere reizigers in dezelfde trip, maar wel op een ander reisbudget. Let op: deze functie werkt op dit moment alleen voor trips met vluchten en nog niet voor hotels en treinen.
Selecteer allereerst een ticket voor een reiziger. In het reisoverzicht treft u de selectie aan voor de reiziger
Klik op de drie puntjes en vervolgens op ‘reis kopieren’
Klik op 'kopie'
Er wordt een nieuw TRIPNUMMER aangemaakt. Selecteer de tweede reiziger:
Selecteer de andere reiziger en rond de boekingen af per tripnummer via ‘afronden boeking’.
Voorafgaand aan de start van Travelpoint zijn een aantal Engelstalige webinars georganiseerd om het proces van het boeken van een reis en declareren van reiskosten toe te lichten. Deze webinars zijn opgenomen en kunt u hieronder terugkijken.
Travelpoint Webinar - Travellers
In deze instructie leggen we uit hoe u uw zelf daggeldvergoeding controleert en zelf handmatig activeert. Voor de volledige regelgeving rondom uw buitenlandse reis verwijzen u graag naar het CAO Rijk hoofdstuk 10 dienstreizen buitenland.
Opbouw daggeldvergoeding in Yokoy
Als u uw reis heeft geboekt in Travelpoint, krijgt u een tripnummer en wordt er in het declaratie-systeem Yokoy, automatische een declaratiemap voor u aangemaakt.
De opbouw van uw daggeldvergoeding moet nog handmatig worden gecontroleerd en handmatig worden geactiveerd.
U kunt dit doen volgens deze instructie.
Log in via Travelpoint en ga naar Yokoy.
De link naar Yokoy kunt u linksonder in Travelpoint terugvinden.
Stap 1: Klik links bovenaan op 'Mijn taken'
Stap 2: Klik vervolgens op 'Reiskosten', om uw nieuwe reiskosten te bekijken
Stap 3: Vervolgens klikt u op het tripnummer van de reis die u wilt declareren.
Stap 4: Om de daggeldvergoeding aan te zetten, klikt u rechtsboven op ‘Reis bewerken’.
Stap 5 : Zet een vinkje aan bij ‘Dagvergoeding berekenen’
Stap 6: Controleer de tijden van uw reis en let erop dat in het veld ‘stad’ de juiste locatie is benoemd. Dit bepaalt namelijk de hoogte van uw daggeldopbouw.
Stap 7: Klik op 'volgende'.
Stap 8: Vink de vergoedingen en vervolg uw declaratieproces.