Deze pagina is bestemd voor ondersteuners die in Travelpoint reizen boeken of reiskosten declareren voor collega's of leidinggevenden.
Voordat je als ondersteuner aan de slag kunt in Travelpoint, moeten zowel jij als de collega voor wie je gaat boeken en/of declareren een eigen Travelpoint-account hebben.
Zorg er daarnaast voor dat je de machtiging hebt om voor andere te boeken. Je vraagt deze rol aan via het Travelpoint-vragenformulier.
Let op: Log altijd in met je eigen account. Log nooit in met het account van iemand anders.
Lees verder: machtiging om te boeken voor anderen.
Boeken
Hoe boek ik een reis voor een collega of gast?
Bij het boeken voeg je de collega of de gast toe aan het tripnummer.
Let op: je moet een collega nooit als gast toevoegen. Een Guest heeft geen mogelijkheid om te declareren en er kunnen fouten bij de paspoortgegevens ontstaan.
Lees verder:
- Instructie boeken voor collega’s
- Trip boeken voor meerdere reizigers, maar wel op een ander reisbudget | SSO3W
Welke tips zijn er speciaal voor ondersteuners bij het boeken?
Declaraties
Hoe dien ik als ondersteuner een declaratie in?
Je logt in op Yokoy met je eigen account. Vervolgens dien je de declaratie in namens je collega door de optie Assistance te selecteren en zijn/haar naam opzoeken.
Welke tips zijn er speciaal voor ondersteuners bij declareren?
Laat je leidinggevende zien hoe zij/hij tijdens de reis via de mobiele app bonnetjes kunnen scannen en het itinerary (reisschema) kunnen aanpassen. Zo hoeven zij na de reis alleen nog de declaratie af te ronden. Het is makkelijker dan foto's van de bonnetjes per email sturen.