Vriendelijk verzoek om ons op de hoogte te brengen van het annuleren van een reisaanvraag.

Je kunt dit doen door ons een kort bericht te sturen naar travelpoint@minbuza.nl met daarin het tripnummer van uw reisaanvraag.

Reisaanvraag of zelf online boeken

Ook een reis die je boekt onder de ACRU regelgeving (zie https://www.sso3w.nl/travelpoint/acru-reizen voor meer informatie) of de CAO Rijk (zie Uitzendreizen Caribisch deel van het Koninkrijk | Travelpoint | SSO3W) kun je eenvoudig zelf via Travelpoint boeken, zie hiervoor ook de instructie ' Boeken vlucht'. Er zijn echter een aantal scenario’s denkbaar waardoor het aangeraden of noodzakelijk is om de reis via het reisaanvraag / offerte traject te laten verlopen.

In onderstaande gevallen ben je genoodzaakt de reis via een reisaanvraag te laten verlopen:

  • Reizen met kinderen jonger dan 12 jaar (meereizend of alleenreizend)
  • Reizen met grote muziekinstrumenten die een eigen stoel vereisen
  • Reizen met huisdieren in de cabine of in het ruim

    In deze instructie vertellen we je meer over dit traject

In de volgende gevallen is mogelijk om zelf te boeken, echter kan het zijn dat er in sommige van deze gevallen toch gekozen moet worden voor het offerte traject / reisaanvraag.

  • Reizen met extra bagage (2 stuks per persoon of meer)
    • Je kunt eventueel ook de conform de regelgeving toegestane extra bagage zelf bijboeken, voorschieten en achteraf declareren
  • Reizen met afwijkende check in bagage (fiets, surfplank, etc.)
    • Vaak online te boeken na ticketafgifte door de reisagent. Kosten zijn altijd voor eigen rekening.
  • Reizen van jongeren (<18 jaar) zonder begeleiding
  • Probeer eerst conform overige instructies de boeking te maken en keer terug naar deze instructie mocht dit niet mogelijk zijn.

Boeken via een Reisaanvraag / Offerte traject

Open Travelpoint. Na inlog kies je voor ‘Nieuwe reis starten” door links op het ‘plus’-symbool te klikken. Je kunt ook in het midden van uw scherm op de betreffende tekst klikken ‘Nieuwe reis starten’.

Kies vervolgens het type reis dat je de reisagent vraagt te boeken (vlucht / hotel / autohuur of trein)
Maak uw keuze uit retour / enkele reis of een reis met meerdere bestemmingen. Vervolgens vul je de reisgegevens in en voeg, wanneer van toepassing, extra passagiers toe en klik vervolgens op ‘Reisaanvraag’ om verder te gaan.

In het volgende scherm kun je een bericht doorgeven aan de reisagent. Voer alle informatie in die belangrijk is voor de boeking, zodat de reisagent u een zo volledig mogelijk aanbod kan doen.

Neem je een huisdier mee, reist een kind zonder begeleiding, gaat jouw Cello mee op een stoel of reis je met afwijkende bagage? Zorg dat zoveel mogelijk informatie in de aanvraag vermeld staat. Heb je vragen over de vereisten, neem vooral vooraf contact met ons op via travelpoint@minbuza.nl zodat we je kunnen helpen om te bepalen wat de vereisten zijn om de boeking succesvol af te ronden.

Kies tot slot voor ‘Verzoek verzenden om het verzoek naar de reisagent te sturen.

In het volgende scherm kies je de Financiële referentie’. Je kunt via een drop down een keuze maken tussen de voor jou voorgeselecteerde keuzes. Staat de gewenste financiële referentie niet in het overzicht? Neem dan contact op met de Travelpoint Servicedesk.

Maak  tevens een keuze voor het soort reis dat je gaat maken
Bij de keuze voor een ACRU gerelateerde reis krijg nog een aantal vragen (Beantwoord en vul in waar van toepassing. Klik op ‘Bewaar’ om verder te gaan.

Wijzigen/toevoegen van informatie in jouw Reisaanvraag

Open de tripaanvraag waarin je jouw reisaanvraag hebt verzonden. Klik links op ‘mijn reizen’ en vul het tripnummer in als je dit nummer kent ( of gebruik de filteroptie om de assistentie verzoeken weer te geven. Klik vervolgens op de reisaanvraag om deze te openen (4). Klik op het potlood symbooltje om het assistentieverzoek aan te passen (1). Wilt u het gehele verzoek annuleren, klik dan op het prullenbak symbooltje (2)