Travelpoint

Travelpoint is het dienstencentrum binnen 3W dat verantwoordelijk is voor de ondersteuning van het zakelijk reizen binnen het Rijk. Dit betreft naast operationele ondersteuning bij het boeken van een reis en verblijf en declareren van reiskosten ook het implementeren en bieden van een Travel & Expense Management (TEM) systeem, leveranciersmanagement en advisering m.b.t. mobiliteit in brede zin, bijvoorbeeld op gebied van reisbeleid en duurzaam reizen. 

Het Travel en Expense Management (TEM) systeem is een applicatie die reizigers in staat stelt om (deels) zelfstandig en online een reis te boeken en reiskosten te declareren. Medio 2023 wordt het huidige systeem worden vervangen door een nieuwe applicatie die reizigers nog meer in staat moet stellen om reizen online te boeken, te managen en reiskosten te declareren.

Op deze pagina vindt u informatie over de voortgang van het nieuwe Travelpoint platform.

Realisatie en implementatie Travelpoint platform

Met Travelpoint kunt u straks nog eenvoudiger reizen boeken, wijzigen, annuleren en reiskosten declareren. Duurzaamheid zal een meer prominente functie gaan vervullen. Het Rijk heeft de ambitie om in 2030 de CO2-uitstoot voor zakelijk reizen met 50% te hebben verminderd. Verdere voordelen zijn 24/7 online ondersteuning, maximaal aanbod van reisopties, opties tegen lokale prijzen, automatische controle van reiskosten en efficiency in het facturatieproces.

Planning

  • Eind 2021
    Start van de uitrol van het huidige Travel en Expense Management (TEM) systeem naar de posten, ter voorbereiding op de migratie naar het toekomstig reisplatform Travelpoint.
  • April 2022
    Publicatie Europese Aanbesteding Internationaal Reizen Travelpoint.
  • Augustus 2022
    Verwachte datum ondertekening contract leverancier(s) Travelpoint.
  • September 2022 – februari 2023
    Inrichting platform en dienstverlening Travelpoint.
  • Maart 2023
    Start gefaseerde implementatie Travelpoint.
  • Juli 2023
    Afronding implementatie Travelpoint.