Over Travelpoint
Travelpoint is het platform voor reizen en declaraties binnen de Rijksoverheid. Medewerkers van bijna alle Rijksorganisaties gebruiken Travelpoint om hun internationale reizen te boeken en declareren. Met de online applicatie van Travelpoint kun je ook zelfstandig je reis boeken en je reiskosten declareren.
Het platform: Travelpoint
Het reisplatform wordt geleverd door ATRIIS, en het declaratieplatform door YOKOY. ATRIIS werkt samen met verschillende leveranciers, waaronder BENERAIL (NS International) voor treinreizen, AMADEUS (GDS) voor wereldwijde lijndiensten, Travelfusion voor lowcostcarriers en Expedia & Amadeus Value Hotel voor hotelboekingen. De reisagent is verantwoordelijk voor de afhandeling van de reizen.
Werk je voor één van de aangesloten organisaties? Dan levert 3W via Travelpoint je ondersteuning bij internationale reizen. Dit doen we samen met onze reisagent VCK Travel (Per 31 maart zal de naam VCK Travel volledig opgaan in Gray Dawes Travel).
Via de website van Travelpoint vind je alle relevante informatie die nodig is voor het boeken van een reis en declareren van reiskosten. Waar moet je op letten, wat is het reisbeleid en welke instructies ondersteunen jou.
Ga je op reis en heb je nog geen Travelpoint-account?
Wil je op reis en beschik je nog niet over een account in Travelpoint? Vraag dan jouw account eenvoudig aan via het Travelpoint-formulier. Sommige organisaties kunnen hun account ook per e-mail aanvragen. Na je aanvraag ontvang je een welkomstmail met je inloggegevens. Let op: deze e-mail kan als phishing worden gemarkeerd of in je spamfolder belanden. Controleer daarom altijd je spamfolder. Heb je geen inloggegevens ontvangen? Vraag ze opnieuw aan via het Travelpoint-formulier. Op het inlogscherm kun je ook kiezen voor ‘wachtwoord opnieuw versturen’.
Inloggen met jouw account
1. Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord : inloggen Travelpoint
Je ontvangt per e-mail een verificatiecode voor 2 factor authenticatie (2FA)
2. Inloggen via Single Sign On (SSO) via Travelpoint - Atriis (Tip! sla deze link op in jouw favorieten)
► Log je voor de eerste keer in? Controleer na inloggen eerst jouw profiel, via het icoontje met jouw eigen initialen, rechtsboven bij profile settings. Klopt er iets niet of mis je iets? Je kunt via het Travelpoint-formulier jouw wijziging doorgeven.
Mobile app Atriiss en Yokoy
Atriis app
Altijd controle over je reis? Download de Atriis-app (iOS en Android) om altijd toegang te hebben tot je reisschema, zelfs als je aan het vliegen bent. Je kunt zelfs rechtstreeks met de app vluchten en hotels boeken in bestaande reizen of ter plekke nieuwe reizen aanmaken.
Yokoy app
Gebruik de Yokoy-app om onderweg eenvoudig documenten te scannen en foto's te maken, die direct in jouw declaratie worden geïntegreerd. Zo wordt het indienen van onkosten sneller en efficiënter. Download de app in de App Store (apple.com) of Google Play (Android).
Inschrijven voor de Travelpoint nieuwsbrief
Wil je graag op de hoogte blijven van al het nieuws rondom Travelpoint?
Schrijf je dan in voor de Tavelpoint nieuwsbrief!
Via de link is het fomulier te vinden om je in te kunnen schrijven:
Inschrijven Nieuwsbrief Travelpoint
Contact opnemen
Travelpoint wil een self-service platform zijn. Dat betekent dat gebruikers zoveel mogelijk zelf hun weg kunnen vinden binnen het systeem. Denk hierbij aan het zelfstandig opzoeken van informatie over het gebruik van de applicaties, het indienen van declaraties en het toepassen van het reisbeleid. Zo vind je op Travelpoint | SSO3W informatie over het reisbeleid, handige handleidingen en uitleg over het boeken en declareren van reizen via Travelpoint.
Heb je hulp nodig bij het gebruik van applicaties Atriis en Yokoy, declaraties van reiskosten en reisbeleid? Neem dan contact op met de Travelpoint Servicedesk via het Travelpoint-formulier. Toch extra ondersteuning nodig? Bel dan van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 14:00 uur op +31 (0)70-348-4040. Op donderdag gelden aangepaste tijden van 10:00 tot 14:00 uur.
Reisagent Gray Dawes Travel
Gray Dawes Travel is verantwoordelijk voor alle vragen over geboekte reizen. Ook helpen zij bij het boeken van reizen als dit online via Travelpoint niet lukt. Neem van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 18:00 uur telefonisch contact op via +31 (0)88-120-1947 (ook 24 uursdienst).