Switch to English (Google translate)
Voor vragen en advies over personeelszaken kun je contact opnemen met de Operationeel Manager.
Informatie voor lokale medewerkers
Als lokale medewerker word je aangenomen op basis van het dwingend lokaal van toepassing zijnde arbeidsrecht.
De Chef de Poste is verantwoordelijk voor lokaal aangenomen medewerkers. Samen met de Operationeel Manager is hij verantwoordelijk voor de uitvoering van jouw arbeidsvoorwaardenregelingen.
Neem contact op met de Operationeel Manager voor vragen en advies over onderwerpen rondom werk en inkomen.
People Inc. Lokaal (PI) is het informatiesysteem voor de personeelsregistratie van lokale medewerkers op posten. Het managementteam op posten, de lokale medewerkers zelf, en 3W gebruiken dit systeem om een volledige personeelsadministratie te voeren.
Als lokale medewerkers gebruik je PI voor onder andere:
- registratie werkrooster
- registratie verlof
- doorgeven adreswijziging
- toevoegen familielid
- registratie nieuw bankrekeningnummer
De Locally Employed Staff Council (LESC) is een adviesraad die meer dan 2.200 lokale medewerkers vertegenwoordigt die werkzaam zijn op onze posten wereldwijd (40% van de BZ-medewerkers en 70% van de medewerkers bij de posten).
De LESC is het gezicht en de stem van de lokale medewerkers en bestaat uit 10 lokale medewerkers die door lokale medewerkers van 10 posten worden voorgedragen.
Alle informatie over LESC vind je op 247 Plaza.
Het doel van de vergoeding van kosten van actieve representatie (VAR) is de werknemers van de posten in staat te stellen een functioneel relevant extern netwerk op te bouwen en te onderhouden.
De CdP is verantwoordelijk voor de juiste toepassing van de Richtlijnen vergoeding actieve representatie op de post en het (jaarlijks) opstellen/actualiseren van een representatieplan voor de post en voor alle werknemers van de post toegankelijk maken. De declarant en de CdP zijn verantwoordelijkheid voor de doelmatigheid en rechtmatigheid van de gedeclareerde activiteit. Neem contact op met jouw Operationeel Manager voordat je aanspraak maakt op de VAR.
De suppletieregelingen zijn een vangnetvoorziening voor een aanvulling op pensioenvoorzieningen waarop (voormalige) lokale medewerkers aanspraak maken.
Er bestaan 3 suppletieregelingen:
- Suppletie op oudedagsvoorzieningen
- Suppletie op arbeidsongeschiktheidsvoorzieningen
- Suppletie op nabestaandenvoorzieningen
Om te weten of je in aanmerking komt voor een van deze voorzieningen kun je contact opnemen met de Operational Manager van jouw post of ga naar Rijksportaal (alleen toegankelijk voor medewerkers)
- Het werken op een post stelt hoge eisen aan de integriteit van alle medewerkers op de post.
- Handel in lijn met de gedragscodes integriteit van het Rijk.
Lokale werknemers en mensen die recht hebben op een suppletie-uitkering stellen vaak vragen over de belasting op hun loon en uitkeringen. In deze handleiding en de bijbehorende hand-out worden de belangrijkste punten duidelijk uitgelegd. Daarnaast wordt aangegeven waar je terecht kunt met eventuele vragen.
Nederlands
Engels
Frans
Duits
Spaans