Uitgifte BZ-tablets vóór uitzending

Attachés van vakdepartementen en trainees kunnen vanaf nu hun BZ-tablet uitgereikt krijgen al voorafgaand aan afreis naar hun post van plaatsing. Hierdoor worden de posten ontlast met het gereedmaken van de werkplek, en hebben attachés en trainees direct beschikking over de digitale werkplek, ook tijdens een eventuele quarantaineperiode. De post is leidend in het besluit of de medewerker voorafgaand aan vertrek of na aankomst op de post de HP tablet krijgt (en of het BZ account en Digipass in Den Haag of op de post wordt geactiveerd).

Uitgifte BZ-tablets voor attachés en trainees mogelijk vóór uitzending

Aanvraag voor uitgifte in Den Haag

Om de uitgifte in Den Haag te laten plaatsvinden kan de post kan een aanvraag indienen via SSP. De post dient de medewerker altijd aan te melden voor de verplichte e-learning modules en de online training informatieveiligheid, ongeacht de plaats van uitgifte. Deze training kan ook in de quarantaineperiode gevolgd worden. De post ontvangt een melding wanneer de HP-tablet klaarligt. Voor het ophalen van de tablet op Rijnstraat 8 (en voor het activeren van het BZ-account en het installeren van de Digipass) kan de medewerker contact opnemen met 3W Customer Services, t.b.v. een bezoekersregistratie voor toegang tot R8.

Terugkeer of overplaatsing post/post

  • Als de attaché of trainee terugkeert of langer dan 1 maand niet voor BZ werkt moet de tablet ingeleverd worden. Als de tablet op de post is verkregen dan blijft deze daar. Is de tablet in Den Haag verkregen, dan kan deze in Den Haag ingeleverd worden bij de SSC-ICT Servicebalie op R8 of door de post geretourneerd worden naar SSC-ICT.
  • Als een attaché of trainee direct van de ene naar de andere post gaat blijft de tablet in zijn/haar bezit. Als beide posten gebruik maken van een SIM kaart dient de gebruikersondersteuner voor vertrek de SIM-kaart te verwijderen. Op de nieuwe bestemming ontvangt de medewerker een lokale SIM-kaart.

Voor vragen over beschikbaar gestelde IT-middelen kunt u 24/7 contact opnemen met de SSC-ICT Servicebalie (0031-(0)70-3486868).

Komt u er niet uit? Voor algemene vragen over personeel en bedrijfsvoering gebruik dit SSP-vragenformulier.

Beeld: Kick Smeets